Придбав в аптеці безконтактний прилад для вимірювання температури. При покупці я його не перевіряв, так як квапився до роддому, а продавець мені про цей товар нічого не розповів. Я лише спитав чи підходить цей термометр для новонародженних. І отримав поизитивну відповідь. На той момент мені цього було достатньо. Продавець навіть ціну мені не сказав.
Але це не головне.
Прилад показує не правильну температуру. При кожному вимірюванні на одному і тому ж місці похибка складає 0.2-1 градуси. А якщо вимірвати на лобі, як вказано в інструкці до приладу, то температура завжди вище на 1-2 градуси.
В аптеці замінити апарат нічим, так як це був єдиний безконтактний термометр у них. А в повернені грошей за товар відмовили, посилаючись на закон від 2005 року (точну назву закону не пам`ятаю зараз, але якщо требі виясню), там щось йшло про не можливість повернення лікарських засобів. Але ж термомент не є таким!
Також аптекар сказала, що без завідуючої вона нічим не може нам допомогти, і запропонувала здати товар на перевірку яка почнеться тільки в пятницю, тобто чекати мінімум тиждень. А прилад мені потрібен вже вчора.
Чи можу я подати в суд на цю аптеку і запросити повернення коштів за товар та відшкодування моральної шкоди? Бо якщо, б ми не перевірили прилад на інших людях, наш малюк міг постраждати від не правильного діагнозу, через цей прилад.
Якщо ні, то що мені робити, щоб повернути гроші за товар?
Добрий вечір.
1. Працівники аптеки посилаються на Порядок відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів, затверджений наказом МОЗ від 19.07.2005 р. № 360. В пункті 16 Порядку дійсно вказано, що лікарські засоби та вироби медичного призначення належної якості, відпущені з аптек та їх структурних підрозділів, поверненню не підлягають, про що є оголошення в залі обслуговування аптек.
Але працівник не зовсім вірно трактує законодавство.
По-перше, у відповідності до п.1 ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
По-друге, перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню), затверджено постановою Кабінету Міністрів України №172 від 19.03.1994 р. Дійсно, у зазначеному переліку, є лікарські засоби, але немає медичної техніки. Безконтактний термометр - це якраз і є медична техніка, а не лікарський засіб.
По-третє, ще з січня 2019 року набув чинності Закон України від 23.11.2018 № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів»
Він, зокрема вносить зміни до вимог споживача щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення.
Згідно з положеннями цього Закону, можна повертати і лікарські засоби, і медичні вироби неналежної якості.
Для цього необхідно пред'явити розрахунковий документ на їхнє придбання. В такому випадку споживач має право просити повернути сплачені за ліки гроші або замінити препарат на аналогічний.
2. Ви можете подати позов до суду - про захист прав споживачів, повернення коштів та відшкодування моральної шкоди. Перед тим як подати позов, потрібно направити продавцю Претензію з вимогою повернути кошти. До Претензії додати копію чеку про купівлю термометра, та копію паспорту термометра. Обов'язково зберігайте чек Укрпошти про відправку листа з претензією. Продавець повинен надати відповідь на протязі 30 днів з моменту отримання листа. Якщо відповіді не буде, або відповіддю буде відмова в поверненні, тоді Ви маєте право звернутися до суду.
Але потрібно врахувати той факт, що такі справи в судах розглядаються дуже довго. В залежності від конкретного суду, на рішення можна чекати і рік, і більше.
Тому потрібно прикласти макисмум зусиль, щоб уладнати питання без суду. Можливо, після отримання претензії Вам повернуть кошти. Якщо ні, то можна окрім звернення до суду, направити скаргу в Держпродспоживслужбу.
Також слід зазначити, що на пропозицію аптекаря здати термометр на перевірку - не треба погоджуватися. Ви маєте право на заміну термометра, або на повернення коштів. Перевірка проводиться в сервісному центрі, за умови що проблеми в роботі приладу виявлені після спливу 14-денного строку з моменту купівлі, а в даному випадку пройшло лише декілька днів.
По всім питанням - або пишіть на ел.пошту, в вайбер, в телеграм, або дзвоніть.
З повагою, Дмитро Дончак.
Дякую за оперативну консультацію. Роздрукував вашу відповідь та відніс в аптеку, гроші повернули вже через 5 хвилин. Завідуюча аптекою виявилися мудрішою жінкою, ніж продавець, як раз була та сама, шо відмовила мені в повернені. А я вже і претезію підготував, але о цього не дійшло. Якщо хтось потрапив у таку ж ситуацію, не соромтесь і відстоюйте свої права.