Здав телефон в сервісний центр для гарантійного ремонту, обіцяли зробити за три місяці, вже пройшло чотири місяці телефон не зробили. Кажуть, що запчастину замовили але виробник не надсилає бо погана логістика, коли буде не знають. Акт списання не дають бо не дозволяє виробник.
Чи можна якось повернути кошти під час військового стану і чи є якісь часові межі для гарантійного обслуговування під час військового стану. Дякую.
Відповідно до ч.2 ст. 678 Цивільного кодексу України у разі істотного порушення вимог щодо якості товару (виявлення недоліків, які не можна усунути, недоліків, усунення яких пов'язане з непропорційними витратами або затратами часу, недоліків, які виявилися неодноразово чи з'явилися знову після їх усунення) покупець має право за своїм вибором відмовитись від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми або вимагати заміни товару.
Згідно до ч.2 ст. 678 Цивільного кодексу України якщо продавець товару неналежної якості не є його виготовлювачем, вимоги щодо заміни, безоплатного усунення недоліків товару і відшкодування збитків можуть бути пред'явлені до продавця або виготовлювача товару.
Відповідно до ч. 1 ст. 708 Цивільного кодексу України у разі виявлення покупцем протягом гарантійного або інших строків, встановлених обов'язковими для сторін правилами чи договором, недоліків, не застережених продавцем, або фальсифікації товару покупець має право за своїм вибором:
1) вимагати від продавця або виготовлювача безоплатного усунення недоліків товару або відшкодування витрат, здійснених покупцем чи третьою особою, на їх виправлення;
2) вимагати від продавця або виготовлювача заміни товару на аналогічний товар належної якості або на такий самий товар іншої моделі з відповідним перерахунком у разі різниці в ціні;
3) вимагати від продавця або виготовлювача відповідного зменшення ціни;
4) відмовитись від договору і вимагати повернення сплаченої за товар грошової суми.
Згідно до ч. 4 ст. 710 Цивільного кодексу України у разі відмови покупця від договору та повернення продавцю товару неналежної якості покупець має право вимагати відшкодування різниці між ціною товару, встановленою договором, і ціною відповідного товару на момент добровільного задоволення його вимоги, а якщо вимогу добровільно не задоволено продавцем, - на момент постановлення судом рішення.
Відповідно до п. 1 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми.
Відповідно до ч. 9 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» при пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони повинні бути усунуті протягом чотирнадцяти днів з дати його пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача, встановлені частиною першою цієї статті) зобов'язані створювати (мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів визначається Кабінетом Міністрів України.
За кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (чотирнадцять днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в розмірі одного відсотка вартості товару.
Таким чином, якщо продавець не йде Вам на зустріч, відмовляється повернути кошти - Вам необхідно написати заяву або звернення до продавця на підставі вищезазначених статтей Законів (їх також в заяві обовязково вказати), де вимагати розірвати договір та повернути грошові кошти (також можете потребувати в даній заяві надати акт списання). Подати вказану особисто та отримати відмітку на своєму екземплярі заяви або відправити через Укрпошту з описом вкладення. Зі змісту їх відповіді можливо в подальшому визначити Ваш алгоритм дій.
Проаналізувавши дане законодаство на предмет наявності змін, що могли виникнути внаслідок введення воєнного стану - я не знайшла нових введень законодаства, які стосуються строків. А також право на розірвання договору та повернення грошових коштів також не обмежується під час воєнного стану.
Буду вдячна за відгук! Мирного неба!
Дякую все чітко та ясно