Виїзд за кордон студенту іноземного ВНЗ з усіма офіційними документами

Доброго дня!

Потрібна допомога в правильному спілкуванні та розумінні законодавства.

Детально описую ситуацію:

Я вступив до Польского ВНЗ офіційно ( мені 26 років), дружина їздила у Вроцлав щоб забрати всі документи, видали довідку, квитанцію та заяву про зарахування з переликом всіх документів які були здані при вступленні. Всі документи з мокрими печатками та підписами.

Дружина привезла всі документи в Україну та я їх нотаріально засвідчив з перекладом.

Пішов у війскомат 19.08 з документами, сказав що хочу отримати відсрочку на підставі навчання. Мені одразу дали документ з списком того що потрібно ( хоча я заздалегідь готувався і шукав всю інформацію які документи потрібні були). Такий список мені видали:
- копія паспорта Україні ( нотаріально засвідчена);
- копія закордоного паспорта ( нотаріально засвідчена);
- копія ідентификаційного номера ( нотаріально засвідчена);
- копію студенського квитка або студенської візи ( нотаріально засвідчена);
- Копію війсково облікових документів з записом щодо надання відсрочки від призову(призову за мобілізацією) відповідно до ст. 23 Закону України ( нотаріально засвідчена);
- Довідку з місця навчання, видану _________з перекладом на державну мову ( нотаріально засвідчена);
- Свідоцтво про зарахування на навчання видане _______ з перекладом на державну мову ( нотаріально засвідчена).

Я зробив копії паспортів та кода одрузу на протязі години та засвідчив, це єдині документи яких в мене не було. Та я одразу сказав що студеньский квиток видається тільки на початку навчання та особисто, його неможливо раніше зробити, і студеньска віза до мого ВНЗ не потрібна, тому її і немає. А замість копії приписного вони сказали просто потрібен оригінал їм щоб вони туди поставили печатку. Вони сказали добре сідай писати заяву. При тому що квитанцію про оплату навчання вони і брати не хотіли, тому що в списку документів які необхідні ії і не має, але я настояв щоб вони і ії взяли на всяк випадок.

Я написав заяву з переліком всіх документів які віддаю та з проханням надати мені відсрочку. Думав що на цьому все, але сказали що заява буде на розгляді на протяза 10 днів! Хоча я вперше таке чую. Сказали що так по закону.

Я почав пояснювати їм, що мені потрібно до початку навчання добратися до міста навчання та знайти житло, чи можу я прийти у понеділок 22.08 та отримати відповідь щоб як скоріше. Комісар повел мене у інший кабінет до якоїсь жінки, я так розумію вона там чи головна чи займається цими питаннями. Він попросив ії глянути на документи та вона майже одразу сказала що ніхто тебе не випустить бо я вступив після 24 лютого. Я цікавився цим питанням та телефонував заздалегідь і на гарячу лінію ДПСУ і Уповноваженому Призеденту з прав людини, і мені сказали що моїх документів достатньо і закону про 24 лютого немає.

На що і вона відповіла мені по закону чекай від нас відповіді на протязі 10 днів. На цьому все. Всі документи з оригіналом мого приписного у них, і чекати відповідь сказали на телефон ( комісар сам зателефонує та приходити не треба, навіть настояв на цьому).

Так от мені не зрозуміло що це за 10 днів, чи є таке взагалі в законі. Та як мені бути якщо мені дійсно потрібно встигнути до початку навчання. Всі документи справжні та оплата за навчання вже внесена. Як бути та що ім казати, на які закони зсилатися, чи взагалі законно вони все роблять? І я переживаю що вони просто будуть тягнути ці 10 днів потім я сам прийду і вони знов щось вигадають, бо по моїм відчуттям вони і не збираються іх розглядати ( при мені комісар просто поклав мої документи собі у ящик та сказав чекай на протязі терміну розгляду по закону.

Дуже прошу дати юридичну допомогу та проконсультувати які мої дії мають бути, бо я ж маю права виїзду дійсно на законних підставах.

Дякую

22.08.2022 10:42 886

Консультація виконавця

Андрей Карпенко
Адвокат Київ
У сервісі: 3 роки
146 відгуків (146 +) (0 -)
Консультацій: 740

Вітаю!

1.

ЗАКОН УКРАЇНИ 

Про звернення громадян 

Стаття 15. Розгляд заяв (клопотань)

Органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов'язані об'єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).

Заяви (клопотання) Героїв Радянського Союзу, Героїв Соціалістичної Праці, осіб з інвалідністю внаслідок війни розглядаються першими керівниками державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій особисто.

{Частина друга статті 15 із змінами, внесеними згідно із Законом № 2443-VIII від 22.05.2018 }

Відповідь за результатами розгляду заяв (клопотань) в обов'язковому порядку дається тим органом, який отримав ці заяви і до компетенції якого входить вирішення порушених у заявах (клопотаннях) питань, за підписом керівника або особи, яка виконує його обов'язки.

Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз'ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Стаття 20. Термін розгляду звернень громадян

Звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

На обгрунтовану письмову вимогу громадянина термін розгляду може бути скорочено від встановленого цією статтею терміну.

Звернення громадян, які мають встановлені законодавством пільги, розглядаються у першочерговому порядку.

Стаття 24. Відповідальність посадових осіб за порушення законодавства про звернення громадян

Особи, винні у порушенні цього Закону, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність, передбачену законодавством України.

Стаття 28. Контроль за дотриманням законодавства про звернення громадян

Контроль за дотриманням законодавства про звернення громадян відповідно до своїх повноважень здійснюють Верховна Рада України, народні депутати України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Уповноважений з прав людини Верховної Ради України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські, районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації, сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі комітети, депутати місцевих рад, а також міністерства, інші центральні органи виконавчої влади щодо підпорядкованих їм підприємств, установ та організацій.

2.

Скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається , що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням -  (ст. 16 Закону України «Про звернення громадян»).

В РАЗІ ПОРУШЕННЯ ВАШИХ ПРАВ СКАРЖТИСЯ НА ДІЇ ПРЕДСТАВНИКІВ ТЦКСП (ВІЙСЬКОМАТ).

ОРГАНИ КУДИ ТРЕБА СКАРЖИТИСЯ:

http://vyhovna-robota.blogspot.com/p/blog-page_24.html

Статтею 40 Конституції України передбачено право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов’язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Відповідно до статті 55 Конституції, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Порядок звернення до суду регламентований процесуальним законодавством, зокрема Кодексом адміністративного судочинства України (надалі – КАС). Так, стаття 2 КАС визначає, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб’єктів владних повноважень. До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень.

Згідно ст. 15 Закону України «Про звернення громадян», рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводиться до відома громадянина в письмовій формі з посиланням на Закон і викладенням мотивів відмови, а також із роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.

Відповідно до ст. 17 Закону України «Про звернення громадян», скарга на рішення, що оскаржувалось, може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються.

Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу.

Рішення вищого державного органу, який розглядав скаргу, в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено до суду в термін, передбачений законодавством України.

Окрім вищого органу, скарга може подаватися до органу, який контролює дотримання Закону України «Про звернення громадян», зокрема до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини.

Згідно із ст. 28 Закону України «Про звернення громадян», контроль за дотриманням законодавства про звернення громадян відповідно до своїх повноважень здійснюють Верховна Рада України, народні депутати України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Уповноважений з прав людини Верховної Ради України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, Київська та Севастопольська міські, районні, районні в містах Києві та Севастополі державні адміністрації, сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі комітети, депутати місцевих рад, а також міністерства, інші центральні органи виконавчої влади щодо підпорядкованих їм підприємств, установ та організацій.

Відповідно до ст. 15 Закону України «Про Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини», Уповноважений приймає та розглядає звернення громадян України, іноземців, осіб без громадянства або осіб, які діють в їхніх інтересах, згідно із Законом України «Про звернення громадян».

Звернення подаються Уповноваженому в письмовій формі протягом року після виявлення порушення прав і свобод людини і громадянина. За наявності виняткових обставин цей строк може бути подовжений Уповноваженим, але не більше ніж до двох років.

Стаття 18 Закон України "Про звернення громадян" визначає , що громадянин , який звернувся із скаргою до органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, посадових осіб має право:

  • особисто викласти аргументи особі, що перевіряла скаргу, та брати участь у перевірці поданої скарги чи заяві;
  • знайомитися з матеріалами перевірки;
  • подавати додаткові матеріали або наполягати на їх запиті органом, який розглядає скаргу;
  • бути присутнім при розгляді скарги;
  • користуватися послугами адвоката або представника трудового колективу, організації, яка здійснює правозахисну функцію, оформивши це уповноваження у встановленому законом порядку;
  • одержати письмову відповідь про результати розгляду скарги;
  • висловлювати усно або письмово вимогу щодо дотримання таємниці розгляду скарги;
  • вимагати відшкодування збитків, якщо вони стали результатом порушень встановленого порядку розгляду звернень.

Обов'язки органів державної влади, місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об'єднань громадян, засобів масової інформації, їх керівників та інших посадових осіб щодо розгляду заяв чи скарг визначені статтею 19 Закон України "Про звернення громадян"

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram