Добрый день,
Подскажите, пожалуйста, по такому вопросу.
Деньги ОСББ тратятся на облагораживание придомовой территории внутри двора, но не тратятся на подъезд, которы1 с внешней стороны двора, хотя этот подъезд также относится к ОСББ, и жильцы деньги платят. Возле этого подъезда разрушен заборчик, общее состояние двора неудовлетворительное, беспорядок, хотя возле других подъездов порядок наводится. На вопросы жильцов глава ОСББ отвечает, что именно в этом подъезде должники по коммунальным услугам, поэтому он не может выделить деньги на облагораживание придомовой территории.
1. Скажите, может ли глава ОСББ отказать в выделении денег на конкретный подъезд из-за того, что кто-то не платит коммунальные услуги?
2. Как получить от него отчет по распределению средств и добиться действий? Может есть формат Заявляния (например, Заява голові ОСББ, подписанная несколькими жильцами подъезда с просьбой делать своб работу и отчитаться по деньгам :)? И если да, писать ли на его имя, чтобы он предоставил письменный отчет в чат, а не отмахивался, что денег нет именно на этот подъезд?
Я читала, что вопрос распределения средств решаются на общем собраними жильцов большинством голосов (50%+), но вряд ли целое собрание соберется ради одного подъезда, если даже в одном проблемном подъезде малое количество жильцов заинтересованы в решении вопроса и тем, куда вообще тратятся деньги ОСББ. То есть жильцы неактивны.
Спасибо.
Добрий день!
1) Скажите, может ли глава ОСББ отказать в выделении денег на конкретный подъезд из-за того, что кто-то не платит коммунальные услуги? - ні, якщо мова йде про заборгованість по комунальним послугам, а не внескам на утримання та ремонт спільного майна у багатоквартирному будинку.
Крім того, питання використання коштів об'єднання має вирішуватися загальними зборами. Чи приймалося таке рішення у вашому ОСББ?
Якщо Вам це невідомомо, то потрібно письмово звернутися до голови правління, щоб Вам надали копію відповідного протоколу та статуту об'єднання.
Закон України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2866-14/conv#n...):
Стаття 10. Статутні органи об'єднання
Органами управління об'єднання є загальні збори співвласників, правління, ревізійна комісія об'єднання.
Рішення загальних зборів, прийняте відповідно до статуту, є обов'язковим для всіх співвласників.
Рішення загальних зборів оприлюднюється. У передбачених статутом або рішенням загальних зборів випадках воно може бути надане співвласникам під розписку або направлене поштою (рекомендованим листом).
Співвласники мають право знайомитися з рішеннями (протоколами) загальних зборів, затвердженими такими рішеннями документами та робити з них копії.
До виключної компетенції загальних зборів співвласників відноситься:
питання про використання спільного майна;
затвердження кошторису, балансу об'єднання та річного звіту;
визначення порядку сплати, переліку та розмірів внесків і платежів співвласників;
прийняття рішення про реконструкцію та ремонт багатоквартирного будинку або про зведення господарських споруд.
До компетенції правління відноситься:
підготовка кошторису, балансу об'єднання та річного звіту;
здійснення контролю за своєчасною сплатою співвласниками внесків і платежів та вжиття заходів щодо стягнення заборгованості згідно з законодавством;
розпорядження коштами об'єднання відповідно до затвердженого загальними зборами об'єднання кошторису;
укладення договорів про виконання робіт, надання послуг та здійснення контролю за їх виконанням;
ведення діловодства, бухгалтерського обліку та звітності про діяльність об'єднання.
Стаття 14. Права співвласника
брати участь в управлінні об'єднанням у порядку, визначеному цим Законом і статутом об'єднання;
обирати та бути обраним до складу статутних органів об'єднання;
знайомитися з протоколами загальних зборів, робити з них виписки;
одержувати в установленому порядку інформацію про діяльність об'єднання;
вимагати від статутних органів захисту своїх прав та дотримання співвласниками правил добросусідства;
одержувати в установленому статутом порядку інформацію про діяльність асоціації.
Об’єднання на вимогу співвласника зобов'язане надати йому для ознайомлення всі свої фінансові звіти.
Стаття 21. Кошти об'єднання
Кошти об’єднання складаються з:
залишків коштів на утримання і ремонт багатоквартирного будинку на рахунках особи, що здійснювала управління таким будинком до створення об’єднання;
внесків і платежів співвласників;
коштів, отриманих об’єднанням у результаті здавання в оренду допоміжних приміщень та іншого спільного майна багатоквартирного будинку;
коштів, отриманих об’єднанням як відшкодування за надані окремим категоріям громадян пільги на оплату житлово-комунальних послуг та призначені житлові субсидії;
коштів та майна, що надходять для забезпечення потреб основної діяльності об’єднання;
добровільних майнових, у тому числі грошових, внесків фізичних та юридичних осіб;
коштів, залучених на умовах кредиту або позики;
коштів державного та/або місцевого бюджетів, отриманих на підставі спільного фінансування для утримання, реконструкції, реставрації, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення багатоквартирного будинку;
доходів від діяльності заснованих об’єднанням юридичних осіб, що спрямовуються на виконання статутних цілей об’єднання;
коштів, отриманих з інших джерел, що спрямовуються на виконання статутних цілей об’єднання.
Порядок сплати, перелік та розміри внесків і платежів співвласників, у тому числі відрахувань до резервного та ремонтного фондів, встановлюються загальними зборами об’єднання відповідно до законодавства та статуту об’єднання.
Стаття 23. Внески на утримання і ремонт приміщень
Утримання і ремонт приміщень, які перебувають у власності, здійснюються відповідно до законодавства України.
Власник квартири та/або нежитлового приміщення зобов'язаний відповідно до законодавства забезпечити використання, утримання, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт приміщень або їх частин без завдання шкоди майну і порушення прав та інтересів інших співвласників.
Внески на утримання і ремонт приміщень або іншого майна, що перебуває у спільній власності, визначаються статутом об'єднання та/або рішенням загальних зборів.
2) Как получить от него отчет по распределению средств и добиться действий? Может есть формат Заявляния (например, Заява голові ОСББ, подписанная несколькими жильцами подъезда с просьбой делать своб работу и отчитаться по деньгам :)? И если да, писать ли на его имя, чтобы он предоставил письменный отчет в чат, а не отмахивался, что денег нет именно на этот подъезд? - у даному випадку є два варіанти: подати запит на інформацію (має бути оформлений з дотриманням вимог, наведених у ст.19 Закону України "Про доступ до публічної інформації") або звернутися до адвоката, щоб він подав адвокатський запит.
Якщо будете подавати запит на інформацію, то можна:
1) віднести особисто (тоді роздрукуйте в 2-х примірниках, щоб на вашому поставили дату отримання та реєстраційний індекс);
2) надіслати поштою цінним листом із описом вкладення та повідомленням про вручення.
Строки відповіді на обидва запити не повинні перевищувати 5 робочих днів з дня отримання запиту.
Відповідно до статті 14 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" співвласник (власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку) має право одержувати в установленому порядку інформацію про діяльність об'єднання. Об’єднання на вимогу співвласника зобов'язане надати йому для ознайомлення всі свої фінансові звіти.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 6 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласники мають право безоплатно одержувати інформацію про суб’єктів права власності на всі квартири та нежитлові приміщення у багатоквартирному будинку і площу таких квартир та приміщень у порядку і межах, визначених законом.
З приводу розгляду адвокатського запиту існує навіть правова позиція Великої Палати Верховного Суду, викладена в постанові від 16.01.2019 р. (справа №686/23317/13-а): виходячи з правових норм Закону України «Про адвокатуру і адвокатську діяльність», зазначила, що адвокатський запит не є запитом, що направлений на отримання публічної інформації і може бути спрямований не лише до суб`єктів владних повноважень, але й до будь-якої юридичної особи з метою отримання необхідної адвокату інформації для надання правової допомоги клієнту.
Як показує практика, найчастішою підставою для відмови в наданні інформації на адвокатський запит є підстава «конфіденційності» запитуваної інформації, до того ж у відповіді про відмову надати інформацію на запит посилаються на Закон України «Про інформацію», рішення Конституційного Суду України від 30.10.97 р. №5-зп, рішення Конституційного Суду України від 20.01.12 р. №2-рп/2012.
Так, згідно аналізу норм чинного законодавства до конфіденційної інформації, зокрема, належать свідчення про особу (освіта, сімейний стан, релігійність, стан здоров'я, дата і місце народження, майновий стан та інші персональні дані).
Тобто, відмовити надати інформацію на запит в силу конфіденційності можливо лише, якщо запитується вище перерахована інформація.
Разом з тим, частиною восьмою статті 6 Закону України "Про доступ до публічної інформації" встановлено, що обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається інформація, доступ до якої необмежений.
Це означає, що якщо в документі, який запитується, міститься інформація з обмеженим доступом, у відповідь на запит надається документ, з якого шляхом ретушування вилучено таку інформацію.
Звертайтесь, якщо буде потрібна допомога.
Всього найкращого!
Дякую за допомогу