Відмова в облуговуванні без обгрунтування причини.

Замовляв страви на сайті ресторану. Після оформлення замовлення мені подзвонив оператор і сказав що мінімальна сума замовлення 300 грн(на сайті ніякої інформації про це не було). Далі оператор запропонував додати ще якусь страву, на що я погодився щоб досягти потрібної суми. По прибуттю замовлення виявилося, що в страва не відповідає опису на сайті. Подзвонив оператору та повідомив про цю проблему. Далі до розмови підключився адміністратор, сказав що повернуть гроші за страву, але в подальшому обслуговуванні в цьому закладі мені буде відмовленно назавжди. Я перепитав чому - адміністратор сказав: "Ми залишаємо за собою право відмовити в обслуговуванні без обгрунтування причини". Після розмови залишив відгук в google maps. Через деякий час дзвонить директор та вибачається за ситуацію пропонує знижку на наступну страву та просить видалити відгук - я погоджуюся. На наступний день роблю замовлення і мені оператор повідомляє фактично теж саме що і адміністратор в минулий раз. Питання: чи порушені якось мої права та чи можу я отримати компенсацію?

14.08.2023 13:00 587

Консультація виконавця

Неля Романенко
Юрист
У сервісі: 9 місяців
53 відгука (53 +) (0 -)
Консультацій: 147
Топ 3 спеціалізації:
  • Кримінальне право
  • Військове право
  • Розлучення подружжя

Доброго дня!

Перш за все, я би рекомендувала донести до працівників закладу Вашу попередню розмову з директором. Більше того, можливо зв'язатись з самим керівником закладу повторно, щоб саме він доніс офіційну позицію ресторану до його працівників.

Фактично Вам відмовили в обслуговуванні у закладі харчування. 

Угода, яка відбувається між Вами і рестораном під час замовлення страв, є публічним договором. 

Відповідно до вимог статті 633 Цивільного кодексу України публічним є договір, в якому одна сторона - підприємець взяла на себе обов'язок здійснювати продаж товарів, виконання робіт або надання послуг кожному, хто до неї звернеться (роздрібна торгівля, перевезення транспортом загального користування, послуги зв'язку, медичне, готельне, банківське обслуговування тощо).

Умови публічного договору встановлюються однаковими для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надані відповідні пільги.

Підприємець не має права надавати переваги одному споживачеві перед іншим щодо укладення публічного договору, якщо інше не встановлено законом.

Підприємець не має права відмовитися від укладення публічного договору за наявності у нього можливостей надання споживачеві відповідних товарів (робіт, послуг).

У разі необґрунтованої відмови підприємця від укладення публічного договору він має відшкодувати збитки, завдані споживачеві такою відмовою.

Актами цивільного законодавства можуть бути встановлені правила, обов'язкові для сторін при укладенні і виконанні публічного договору.

Умови публічного договору, які суперечать частині другій цієї статті та правилам, обов'язковим для сторін при укладенні і виконанні публічного договору, є нікчемними.

Статтею 17 Закону України «Про захист прав споживачів» за всіма споживачами однаковою мірою визнається право на задоволення їх потреб у сфері торговельного та інших видів обслуговування. Встановлення будь-яких переваг, застосування прямих або непрямих обмежень прав споживачів не допускається, крім випадків, передбачених нормативно-правовими актами.

У разі порушення прав споживача на підприємствах сфери обслуговування продавець (виробник, виконавець) і працівники цих підприємств несуть відповідальність, встановлену законом.

Аналогічна норма щодо сприяння з боку суб’єкта господарювання споживачеві (покупцеві) у вільному виборі товарів і додаткових послуг встановлена Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування на ринку споживчих товарів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів від 15.06.2006 № 833.

Відмова у обслуговуванні споживача з боку продавця свідчить про грубе обмеження прав споживача та є порушенням вимог законодавства, за яке передбачена відповідальність статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів» (за обмеження або відмову в реалізації прав споживачів, установлених частиною другою статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів», - у розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян) та статтею 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення (від 1 до 10 НМДГ).

Таким чином, Ви можете звернутись зі скаргою у територіальний підрозділ Держпродспоживслужби з вказаним фактом. У разі, якщо будуть докази і Ваша інформація підтвердиться, то фахівці Держпродспоживслужби мають застосувати до ресторану санкцію, визначену статтею 23 Закону України «Про захист прав споживачів» (за обмеження або відмову в реалізації прав споживачів, установлених частиною другою статті 17 Закону України «Про захист прав споживачів», - у розмірі п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян), та на особу, що допустила порушення буде накладено адміністративний штраф встановлений статтею 155 Кодексу України про адміністративні правопорушення (від 1 до 10 НМДГ).

Вказане реагування Держпродспоживслужби може бути в наступному доказом у суді за Вашою позовною заявою про стягнення моральної шкоди. Це, звісно, довгий процес.

Раджу Вам звернутись попередньо до директора і спробувати владнати ситуацію, пояснивши йому наслідки Вашого можливого звернення до Держпродспоживслужби. Трапляються випадки, коли за таких умов власник закладу може запропонувати компенсацію у виді, наприклад, певного безоплатного замовлення у закладі.

У разі виникнення додаткових питань - прошу звертатись t.me/romparts

Буду вдячна за відгук!

Гарного Вам дня!

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram