Реєстр Волонтерів + Система Шлях

Доброго дня, мені 26 років, я є засновником та керівником благодійного фонду який існує з 2017 року (+ навчаюся на аспірантурі на державному) як правильно мені поступити та що по порядку зробити, щоб спробувати отримати право на короткочасні виїзди закордон. Чи допоможе в цьому реєстр волонтерів? Також маю власне авто (чи допоможе це з системою Шлях) ?

30.09.2023 23:33 482

Консультація виконавця

Андрей Карпенко
Адвокат Київ
У сервісі: 3 роки
147 відгуків (146 +) (1 -)
Консультацій: 736

Вітаю!

ОФІЦІЙНЕ ПОВІДОМЛЕННЯ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ 

https://dpsu.gov.ua/ua/Peretinannya-derzhavnogo-kordonu-pid-chas-pravovogo-rezhimu-vonnogo-stanu-Pitannya-vidpovid/

Виїзд чоловіків-водіїв, волонтерів:

Порядок встановлено: Пункт 2-8 «Правил перетинання державного кордону громадянами України», затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 № 57

У разі введення в Україні воєнного стану пропуск водіїв,
що здійснюють перевезення медичних вантажів, вантажів гуманітарної
допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб Збройних
Сил,  інших  утворених  відповідно  до  законів України військових
формувань,  а  також  населення  України,  через  державний кордон
здійснюється уповноваженими службовими особами Держприкордонслужби
за  наявності 

відповідних  рішень  про  виїзд  за  межі  України,

виконання   правил  перетину  державного  кордону  України  та 

за наявності   інформації   про  особу  у  відповідній  інформаційній
системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека «Шлях».

Рішення про виїзд за межі України  водіїв, що здійснюють
перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до
законів України  військових формувань, а також медичних вантажів,
вантажів гуманітарної допомоги автомобільними транспортними
засобами, приймається Мінінфраструктури або обласними, Київською
міською військовими адміністраціями за наявності відповідного
обґрунтування щодо обсягів  вантажів та кількості транспортних
засобів, необхідних для їх перевезення, у листах від будь-якого з
таких органів, підприємств, установ, організацій, закладів:

військових, правоохоронних органів;

військових адміністрацій;

медичних закладів;

відправників чи отримувачів гуманітарної допомоги.

Мінінфраструктури або обласні, Київська міська військові
адміністрації надсилають до Адміністрації Держприкордонслужби
рішення про виїзд за межі України осіб для врахування під час їх виїзду за межі України.

Виїзд студентів-чоловіків:

Громадяни України чоловічої статі віком від 18 до 60 років, які є здобувачами передвищої та вищої освіти, асистенти – стажисти, аспіранти та докторанти, які навчаються за денною або дуальною формами здобуття освіти в Україні не підлягають призову на військову службу під час мобілізації,

але

Дана категорія громадян не має права виїжджати за кордон, так як ця категорія зазначена в абзаці другому частині третьої статті 23 Закону України «Про мобілізаційну  підготовку та мобілізацію», а не у частині першій цієї статті.

А тому, відповідно до п. 2-6 Правил, дана категорія громадян не має права виїжджати за межі території України.

ххххх

1. ЯК АСПІРАНТ ВИ НЕ МАЄТЕ ПРАВА НА ПЕРЕТИН КОРДОНУ. 

2 -3.

ДЛЯ ПЕРЕТИНУ КОРДОНУ ПО СИСТЕМІ "ШЛЯХ" АБО ЯК ВОЛОНТЕР ПОТРІБНІ ПЕВНІ УМОВИ.

В умовах воєнного стану пропуск водіїв, які перевозять медичні вантажі, вантажі гуманітарної допомоги автомобільними транспортними засобами для потреб ЗСУ, інших військових формувань, а також населення України, через державний кордон проводять прикордонники за наявності відповідних рішень про виїзд за межі України, виконання правил перетину державного кордону України та за наявності інформації про особу у відповідній інформаційній системі, адміністратором якої є Укртрансбезпека.

Рішення про їх виїзд надає Мінінфраструктури або обласні, Київська міська військова адміністрація за наявності відповідного обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення.

Такі водії можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 30 календарних днів з дня перетину державного кордону.

Також право на перетин кордону мають право водії транспортних засобів суб'єктів господарювання, які мають ліцензію на міжнародні перевезення вантажів та пасажирів автомобільним транспортом.

На одному транспортному засобі державний кордон зможуть одночасно перетинати:

- один водій на вантажному транспортному засобі ліцензіата;

- два водії на пасажирському транспортному засобі (автобусі) ліцензіата.

Ці особи можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 45 календарних днів з дня перетину державного кордону.

Укртрансбезпека модерує систему "Шлях".

Система «Шлях», дозволяє прикордонникам за лічені секунди проводити перевірку осіб водіїв віком 18-60 років, яким дозволено виїжджати за кордон по гуманітарну допомогу, а також митна е-декларація для гуманітарних вантажів, яка пришвидшить ввезення вантажу на територію України та посприяє зменшенню черг у митних пунктах.

Автоперевізники, які мають ліцензію на здійснення міжнародних вантажних автомобільних перевезень можуть подати повідомлення як письмово, так і в електронному вигляді з використанням електронного кабінету перевізника Системи «ШЛЯХ» Укртрансбезпеки/ДСБТ (електронний сервіс «Заявка на перетин 18–60»).

Міністерство інфраструктури бере на себе зобов’язання оформляти усі необхідні документи протягом двох годин з моменту отримання повідомлення від перевізника.

ххххххх

Для перетину кордону водіями, що перевозять гуманітарні або медичні вантажі для Збройних сил, військових формувань чи населення України необхідна реєстрація в системі “Шлях”. 
Ця вимога передбачена п. 2-8Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27 січня 1995 р. № 57.
Наразі 2 категорії органів розглядають заяви щодо виїзду за кордон через систему “Шлях”:
  • Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури;
  • обласні військові адміністрації.
Щоб забезпечити однакове застосування правил перетину кордону водіями з гуманітарними вантажами та упорядкувати практику звернень до Міністерства, рекомендуємо заявникам використовувати такі зразки документів: 
  1. заява про прийняття рішення щодо виїзду за межі України військовозобов’язаних водіївhttps://tinyurl.com/2obketxw
  2. обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезенняhttps://tinyurl.com/2lmtkhsp.
Для запобігання можливості зловживань при поданні документів, заяву та додатки до неї рекомендовано подавати у електронній формі з накладанням кваліфікованого електронного підпису (КЕП) заявника. 
Заяву в електронній формі рекомендується надсилати у форматі PDF з можливістю копіювання.
Звертаємо увагу на електронну адресу Міністерства для подачі заяв: miu@mtu.gov.ua
Якщо подані до розгляду документи матимуть ознаки застосування графічного редактору при їх виготовленні, розглядатись вони не будуть. Не впливатиме на можливість їх розгляду і використання КЕП. 
Всі документи, включно із обґрунтуванням, мають подаватись державною мовою або з офіційним перекладом на державну мову. 
Звертаємо увагу, що Міністерство розглядає обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів лише від:
  • військових, правоохоронних органів;
  • військових адміністрацій;
  • медичних закладів;
  • відправників гуманітарної допомоги (донорів);
  • отримувачів гуманітарної допомоги.
 Важливо, що отримувачами гуманітарної допомоги не можуть бути фізичні особи-підприємці. Це випливає із ст. 1 Закону України «Про гуманітарну допомогу». 
Тому Міністерство не має офіційних підстав для прийняття рішення про виїзд водіїв за кордон на підставі обґрунтувань, отриманих від фізичних осіб-підприємців.
Нагадаємо, що водії, які здійснюють перевезення вантажів для Збройних сил чи інших військових формувань, а також населення України, можуть безперервно перебувати за кордоном не більше 30 календарних днів. Відлік часу починається з моменту перетину державного кордону. 
Окрім того, на вказаних водіїв поширюється обов’язок здійснити митне оформлення вантажів відповідно до вимог чинного законодавства України.
Просимо враховувати, що внесення водія до системи “Шлях” не гарантує перетину кордону. Кінцеве рішення про перетин кордону конкретним водієм ухвалюють прикордонники після перевірки всіх необхідних документів. 
 Міжнародні перевезення:
25 березня 2022 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 368 «Про внесення змін до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним транспортом, міжнародних перевезень пасажирів та вантажів автомобільним транспортом».
Даною постановою внесені зміни до процедури отримання ліцензії на міжнародні перевезення. Так, на період дії воєнного стану дані ліцензії видаються на підставі відповідних електронних заяв. 
Заяви на видачу ліцензії на міжнародні перевезення пасажирів та вантажів подаються в електронній формі через інформаційну систему Укртрансбезпеки. До заяви на отримання ліцензії додаються відомості про власні або орендовані транспортні засоби та кольорові фотокопії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, а також тимчасових реєстраційних талонів.
  • заява на видачу ліцензії;
  • відомості про власні або орендовані транспортні засоби;
  • кольорові фотокопії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів;
  • фотокопії тимчасових реєстраційних талонів;
  • реєстраційні та установчі документи компанії перевізника (аналізуються на предмет дотримання ліцензійних умов).
Пунктом 16 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з перевезення (міжнародних перевезень) пасажирів та вантажів автомобільним транспортом встановлені нижченаведені вимоги до компаній перевізників:
1) зберігати в офісі автоперевізника такі документи:
  • оригінали документів, копії яких подавались органу ліцензування (копії свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів та тимчасових реєстраційних талонів до них), а також оригінали документів (їх копії), які підтверджують достовірність даних, зазначених у поданих органу ліцензування документах, документи (копії) про внесення плати за видачу ліцензії – протягом строку дії ліцензії;
  • про прийняття на роботу персоналу, а також про кваліфікаційний рівень персоналу, – протягом строку дії ліцензії;
  • про проходження водіями періодичних та щозмінних медичних оглядів, – протягом трьох років;
  • про проведення перевірки технічного стану та обов’язкового технічного контролю, технічних оглядів та ремонту транспортних засобів, акти виконаних робіт, платіжні документи, копії протоколів перевірки технічного стану транспортних засобів – протягом трьох років;
  • про проведені інструктажі та стажування водіїв – протягом трьох років;
  • про дотримання протягом останнього року режиму праці та відпочинку водіїв, а саме: щоденні реєстраційні листки режимів праці та відпочинку, або бланки підтвердження діяльності або картки та роздруківки цифрового тахографа;
2) повідомляти у письмовій або електронній формі органу ліцензування про всі зміни даних (у тому числі розширення, звуження), зазначених у документах, що додавалися до заяви на отримання ліцензії, протягом не пізніше ніж одного місяця з дня настання таких змін;
3) створити власну або орендувати матеріально-технічну базу, яка забезпечує виконання технологічних операцій, та забезпечувати виконання технологічних операцій;
4) у разі відсутності матеріально-технічної бази або якщо одна чи більше технологічних операцій не виконуються, укласти договори із суб’єктами господарювання, що надають послуги з виконання технологічних операцій;
5) належним чином зберігати транспортні засоби;
6) допускати до перевезень транспортні засоби:
  • які відповідають вимогам Ліцензійних умов та інформацію про які подано органу ліцензування у відомостях про власні, орендовані, надані ліцензіату в кредит або лізинг транспортні засоби;
  • перевірка технічного стану, технічне обслуговування та ремонт яких проведено з дотриманням вимог Ліцензійних умов.
  • при цьому, компанія автоперевізник уповноважує водія (водіїв) проводити під час здійснення тривалих рейсів щозмінні огляди і випробування транспортного засобу разом з технічним обслуговуванням та незначним (доступним для виконання водієм) ремонтом або замовляти надання відповідних послуг у виконавців технічного обслуговування та ремонту;
7) приймати на роботу персонал, що перевіряє технічний стан, проводить технічне обслуговування і ремонт транспортних засобів, або забезпечити надання відповідних послуг персоналом суб’єктів господарювання;
8) допускати до роботи водіїв, які належним чином прийняті на роботі та відповідають кваліфікаційним вимогам;
9) здійснювати контроль за станом здоров’я водіїв шляхом:
  • прийняття на роботу медичного персоналу або укладення договору із суб’єктом господарювання щодо надання його персоналом таких послуг;
  • забезпечення проходження водіями періодичних медичних оглядів;
  • проведення щозмінних медичних оглядів водіїв у відведеному для цього та спеціально оснащеному приміщенні відповідно Ліцензійних умов;
10) здійснювати такі заходи щодо запобігання скоєнню дорожньо-транспортних пригод:
  • проводити інструктажі та стажування водіїв;
  • вести облік дорожньо-транспортних пригод, учасником яких став транспортний засіб ліцензіата;
  • не пізніше ніж через дві години після скоєння дорожньо-транспортної пригоди за наявності загиблих або травмованих (у разі виконання міжнародних перевезень – не пізніше ніж через шість годин після скоєння дорожньо-транспортної пригоди) письмово або з використанням засобів телефонного, факсимільного чи електронного зв’язку цілодобово у робочі, вихідні та святкові дні інформувати Укртрансбезпеку.
11) забезпечити страхування за умови, що страхувальником транспортних засобів є ліцензіат:
  • водіїв, пасажирів та кондукторів від нещасних випадків на транспорті;
  • цивільно-правової відповідальності;
  • міжнародне страхування цивільно-правової відповідальності.
Вимоги до водіїв
До міжнародних перевезень пасажирів допускаються водії, яким виповнилось 21 рік.
Право на керування автобусами на маршрутах регулярного сполучення мають водії, які останні три роки працювали водіями автобусів.
Мінімальний вік водія автотранспортного засобу, який здійснює міжнародні перевезення вантажів, повинен бути: для автотранспортних засобів, допустима максимальна вага яких не перевищує 7,5 тони, не менше 18 років, для інших автотранспортних засобів - не менше 21 року або не менше 18 років за умови, що ці особи мають посвідчення про одержання професійної освіти, яке визначається Стороною, що домовляється, при застосуванні Європейської Угоди стосовно роботи екіпажів транспортних засобів, що виконують міжнародні автомобільні перевезення.
До міжнародних перевезень пасажирів чи вантажів допускаються водії, які мають документ, що підтверджує їх професійну підготовку щодо міжнародних перевезень у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у галузі транспорту.
До міжнародних перевезень великовагових, великогабаритних та небезпечних вантажів допускаються водії, які додатково мають документ про спеціальну підготовку у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади у галузі безпеки дорожнього руху.
Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram