Строк на оскарження Рішення ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної

Доброго дня. Наше підпримство отримало рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної в жовтні 2018 року. Вказане рішення не було оскаржене. Пройшло 7 місяців з моменту його отримання. Чи має право підприємство на оскарження цього рішення та які  підстави на відновлення строків. Дякую.

91 11.04.2019 10:29

Консультація виконавця

Адвокат, Податковий консультант, Юрист Марина Бекало, фото
Адвокат, Одеса
У сервісі:3 місяці
13 відгуків (12 +) (1 -)
Поставити пряме питання Залишив відповідь: 11.04.19 10:29

Доброго дня. 

Згідно до ст. 56 Податкового кодексу України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Адміністративний порядок оскарження рішення комісії ДФС про відмову у реєстрації податкової накладної регулюється  Порядком розгляду скарг на рішення комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 117 (надалі-"Порядок").

Так, вказаним Порядком передбачено, що скарги подаються платником податку на додану вартість  до ДФС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Якщо останній день строку припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним, неробочим або святковим днем. Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених пунктом 102.6 статті 102 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

Пунктом 102.6 статті 102 Податкового кодексу України передбачені підстави для поновлення строків на подання скарги до ДФС платником податків.

До підстав поновлення строків на адміністративне оскарження Рішення комісії ДФС належать:

- якщо посадова особа платника податків (тобто його керівник) перебував за межами України,

- перебував у плаванні на морських суднах за кордоном України у складі команди (екіпажу) таких суден,

- перебував у місцях позбавлення волі за вироком суду,мав обмежену свободу пересування у зв'язку з ув'язненням чи полоном на території інших держав або внаслідок інших обставин непереборної сили, підтверджених документально,

- був визнаний за рішенням суду безвісно відсутнім або перебував у розшуку у випадках, передбачених законом.

Для поновлення строків керівник має подати відповідну заяву  із зазначенням підстав, згідно до п.102.6 ст. 102 Кодексу.

Згідно Порядку, не підлягають адміністративному оскарженню рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, які оскаржені платником податку в судовому порядку.

Скарга подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог Законів України “Про електронний цифровий підпис”, “Про електронні документи та електронний документообіг” та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Судовий порядок оскарження рішення комісії ДФС реалізується шляхом звернення до адміністративного суду з відповідною позовною заявою згідно до Кодексу адміністративного судочинства України (надалі-«Кодекс»).

Згідно до ч. 4 ст.  122 Кодексу, якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов’язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.

Якщо рішення за результатами розгляду скарги позивача на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень не було прийнято та (або) вручено суб’єктом владних повноважень позивачу у строки, встановлені законом, то для звернення до адміністративного суду встановлюється шестимісячний строк, який обчислюється з дня звернення позивача до суб’єкта владних повноважень із відповідною скаргою на рішення, дії або бездіяльність суб’єкта владних повноважень.

У разі пропущення вказаних вище строків, Кодексом передбачений порядок їх поновлення.

Так, згідно до ч.1. ст.. 121 Кодексу,  суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

У випадку, якщо судом будуть визнані неповажними підстави для поновлення строків, то така позовна заява повертається позивачу (ч. 2 ст.. 123 Кодексу).

З повагою,

Адвокат Бекало Марина Ігорівна