Повернення медичної техніки не належної якості

Придбав в аптеці безконтактний прилад для вимірювання температури. При покупці я його не перевіряв, так як квапився до роддому, а продавець мені про цей товар нічого не розповів. Я лише спитав чи підходить цей термометр для новонародженних. І отримав поизитивну відповідь. На той момент мені цього було достатньо. Продавець навіть ціну мені не сказав.

Але це не головне.
Прилад показує не правильну температуру. При кожному вимірюванні на одному і тому ж місці похибка складає 0.2-1 градуси. А якщо вимірвати на лобі, як вказано в інструкці до приладу, то температура завжди вище на 1-2 градуси.

В аптеці замінити апарат нічим, так як це був єдиний безконтактний термометр у них. А в повернені грошей за товар відмовили, посилаючись на закон від 2005 року (точну назву закону не пам`ятаю зараз, але якщо требі виясню), там щось йшло про не можливість повернення лікарських засобів. Але ж термомент не є таким!

Також аптекар сказала, що без завідуючої вона нічим не може нам допомогти, і запропонувала здати товар на перевірку яка почнеться тільки в пятницю, тобто чекати мінімум тиждень. А прилад мені потрібен вже вчора.

Чи можу я подати в суд на цю аптеку і запросити повернення коштів за товар та відшкодування моральної шкоди? Бо якщо, б ми не перевірили прилад на інших людях, наш малюк міг постраждати від не правильного діагнозу, через цей прилад.

Якщо ні, то що мені робити, щоб повернути гроші за товар?

02.01.2022 16:59 3816

Консультація виконавця

Дмитро Дончак
Адвокат Київ
У сервісі: 5 років
816 відгуків (815 +) (1 -)
Консультацій: 2091
Топ 3 спеціалізації:
  • Діяльність фізичної особи підприємця
  • Військове право
  • Кредити банків

Добрий вечір.

        1. Працівники аптеки посилаються на Порядок відпуску лікарських засобів і виробів медичного призначення з аптек та їх структурних підрозділів, затверджений наказом МОЗ від 19.07.2005 р. № 360. В пункті 16 Порядку дійсно вказано, що лікарські засоби та вироби медичного призначення належної якості, відпущені з аптек та їх структурних підрозділів, поверненню не підлягають, про що є оголошення в залі обслуговування аптек. 

Але працівник не зовсім вірно трактує законодавство.

По-перше, у відповідності до п.1 ст.9 Закону України «Про захист прав споживачів»,  споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. 

По-друге, перелік товарів, що не підлягають обміну (поверненню), затверджено постановою Кабінету Міністрів України №172 від 19.03.1994 р. Дійсно, у зазначеному переліку, є лікарські засоби, але немає медичної техніки. Безконтактний термометр - це якраз і є медична техніка, а не лікарський засіб.

По-третє, ще з січня 2019 року набув чинності Закон України від 23.11.2018 № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів»

Він, зокрема вносить зміни до вимог споживача щодо лікарських засобів та виробів медичного призначення.

Згідно з положеннями цього Закону, можна повертати і лікарські засоби, і медичні вироби неналежної якості.

Для цього необхідно пред'явити розрахунковий документ на їхнє придбання. В такому випадку споживач має право просити повернути сплачені за ліки гроші або замінити препарат на аналогічний.

               2. Ви можете подати позов до суду - про захист прав споживачів, повернення коштів та відшкодування моральної шкоди. Перед тим як подати позов, потрібно направити продавцю  Претензію з вимогою повернути кошти. До Претензії додати копію чеку про купівлю термометра, та копію паспорту термометра. Обов'язково зберігайте чек Укрпошти про відправку листа з претензією. Продавець повинен надати відповідь на протязі 30 днів з моменту отримання листа. Якщо відповіді не буде, або відповіддю буде відмова в поверненні, тоді Ви маєте право звернутися до суду.

Але потрібно врахувати той факт, що такі справи в судах розглядаються дуже довго. В залежності від конкретного суду, на рішення можна чекати і рік, і більше.

Тому потрібно прикласти макисмум зусиль, щоб уладнати питання без суду. Можливо, після отримання претензії Вам повернуть кошти. Якщо ні, то можна окрім звернення до суду, направити скаргу в Держпродспоживслужбу.

Також слід зазначити, що на пропозицію аптекаря здати термометр на перевірку - не треба погоджуватися. Ви маєте право на заміну термометра, або на повернення коштів. Перевірка проводиться в сервісному центрі, за умови що проблеми в роботі приладу виявлені після спливу 14-денного строку з моменту купівлі, а в даному випадку пройшло лише декілька днів.

По всім питанням - або пишіть на ел.пошту, в вайбер, в телеграм, або дзвоніть.

З повагою, Дмитро Дончак.

Якщо подобається, тисни кнопку
  • Віталій
    2 роки

    Дякую за оперативну консультацію. Роздрукував вашу відповідь та відніс в аптеку, гроші повернули вже через 5 хвилин. Завідуюча аптекою виявилися мудрішою жінкою, ніж продавець, як раз була та сама, шо відмовила мені в повернені. А я вже і претезію підготував, але о цього не дійшло. Якщо хтось потрапив у таку ж ситуацію, не соромтесь і відстоюйте свої права.