Реєстрація ФОП для роботи на дропшипінгу з іграшками для дітей

Планую продавати іграшки по дропшипінгую лише в межах країни.

Питання додатково до попередніх.
1. Чому варто обрати третю групу, які переваги над другою?
2  Податкова бачить повну суму оплати, як буде враховано, що я маю лише %. Правила як працювати в даній ситуації. Маю повертати всю суму і отримувати свою різницю , чи лише різницю відправляти постачальнику?
3. Документація. Пункти, які обов`язково мають бути вказанно в договорі підписаному між постачальком і дропшипером?
4. Чи можу я самостійно подавати звітність в податкову? Якими додатками користуватися ?

21.02.2024 16:36 469

Консультація виконавця

Ігор Бутник (ПП АФ "НІКО")
Аудитор
У сервісі: 5 років
62 відгука (62 +) (0 -)
Консультацій: 224
Топ 3 спеціалізації:
  • Бухгалтерський облік
  • Податкове право
  • Корпоративне право

Вітаю!

1. Чому варто обрати третю групу, які переваги над другою?

"2) друга група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності таких критеріїв:

не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не перевищує 10 осіб;

обсяг доходу не перевищує 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.

3) третя група:

фізичні особи - підприємці, які не використовують працю найманих осіб або кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, не обмежена, та юридичні особи - суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми, у яких протягом календарного року обсяг доходу не перевищує 1167 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року" https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n6946

Основне це те, що, як ми бачимо з Податкового кодексу, третя група майже не має ніяких обмежень щодо діяльності, тобто може надавати послуги особам на будь-якій системі оподаткування, а друга - лише населенню та платникам єдиного податку. Продаж комісіонером комітентського товару  - це послуга, яка надається комісіонером комітенту. Оскільки ми не можемо поручитись за те, що всі наші комітенти гарантовано й завжди будуть на єдиному податку, тому обираємо саме третю групу. Якщо Ви маєте впевненість у тому, що всі Ваші комітенти будуть на єдиному податку, то можете обирати другу, зверніть увагу тоді тільки на граничний річний розмір доходу для відповідної групи. Податок на 3 групі розраховується у розмірі 5% від доходу, а на 2 групі - у фіксованому розмірі, який встановлюється Вашою місцевою радою за місцем реєстрації. На 3 групі податок сплачується щоквартально протягом 10 днів з крайного строку подання декларації (40 днів після звітного кварталу), а на другій - помісячно авансово до 20 числа кожного місяця, а декларація на другій групі тільки річна, без квартальних.

Також, якщо Ви вкладаєтесь  повним річним оборотом (всі отримані суми від продажів) у 834 розміри мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (7100*834=5 921 400 грн.), можете замість комісійної схеми підписати з постачальником звичайний договір купівлі продажу з відстроченням платежу, щоб оплачувати товар лише коштами кінцевого покупця й бути на 2 групі, це з точки зору обліку та документації дійсно простіше. А коли побачите, що не вкладаєтесь у межу обороту - перейти з будь-якого наступного кварталу на 3 групу та комісійну схему роботи.

2. Податкова бачить повну суму оплати, як буде враховано, що я маю лише %. Правила як працювати в даній ситуації. Маю повертати всю суму і отримувати свою різницю , чи лише різницю відправляти постачальнику?

"292.4. У разі надання послуг, виконання робіт за договорами доручення, комісії, транспортного експедирування або за агентськими договорами доходом є сума отриманої винагороди повіреного (агента)." https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n7038

Таким чином, якщо йти по комісійній схемі, то до Вашого доходу включається лише сума отриманої комісійної винагороди. Спосіб її отримання залежить від договору з комітентом, там може бути й утримання винагороди з виручки, тоді дохід визнаватиметься на момент отримання виручки, а може бути перерахування комітенту всієї виручки, а потім отримання винагороди від нього, тоді дохід визначатиметься вже на дату такого отримання.

Вам же потрібно вести у довільній формі облік таких доходів (винагороди). Це може бути як ексель-таблиця, так і зошит, у якому відображатиметься сума отриманої винагороди. Зручніше це робити щоденно (у дні, коли є виручка) з підведенням помісячних підсумків. Зазвичай, щоб можна було легше ідентифікувати платежі, комісіонери, окрім дати,  роблять ще два стовпчика: "виручка" та "отримана винагорода", щоб потім легше було другий стовпчик переносити до декларації.

"296.1. Фізичні особи - підприємці - платники єдиного податку першої і другої груп та платники єдиного податку третьої групи, які не є платниками податку на додану вартість, ведуть облік у довільній формі шляхом помісячного відображення отриманих доходів." Податковий кодекс: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n7158

також зручно, коли онлайн-банкінг, наприклад, Приват, дозволяє завантажити виписку в ексель-форматі й на її базі зробити будь-яку зручну табличку обліку.

3. Документація. Пункти, які обов`язково мають бути вказанно в договорі підписаному між постачальком і дропшипером?

Крім банківських виписок та замовлень,  основна документація - це щомісячний (або з іншою періодичністю, встановленою сторонами договору) звіт комітента та власне договір. Головне з точки зору обліку та податків це повинен бути порядок розрахунку та отримання винагороди комісіонера. Але, Вам бажано повністю ознайомитись із Главою "Комісія" Цивільного Кодексу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15/conv#n4747

після цього вже можна будь-який доступний договір комісії переробити під себе. Принаймні все, про що Ви конкретно повинні домовитись із комітентом, потрібно в ньому прописати. Це і порядок визначення цін, і строки перерахування вартості товару (і винагороди, якщо її перераховуватиме комітент), і гарантійні зобов'язання, і повернення неякісного товару, і відповідальність за порушення умов договору, і форс-мажор, і способи зв'язку й інформування по зміну цін постачальника...

4. Чи можу я самостійно подавати звітність в податкову? Якими додатками користуватися?

Цілком. Зручніше все-таки не додатками, а кабінетом ДПС: https://cabinet.tax.gov.ua/

Ось, подивіться відеоінструкцію: https://youtu.be/SuFkpDOosB8

Якщо щось незрозуміло, будь ласка, пишіть audit.niko@gmail.com

З повагою, Ігор Бутник.

Якщо подобається, тисни кнопку