Після повної сплати просроченого боргу банку, усіх нарахувань і так далі, банк не закриває рахунок. При зверненні у відділення кажуть звертатись в центральний офіс, написали лист, вказали все необхідне, попросили, щоб закрили рахунок, або вказали письмово точну суму, яку ще треба сплатить, після чого позвонили з банку і сказали, що боргу нема, але довідку не дадуть і рахунок не закриють, бо начебто хтось написав до банку, що помилково перерахував мені кошти, які треба повернуть, на що ми написали лист, де вказали всі необхідні реквізити і тп, щоб вказали письмово суму, куди сплатить, і знов вимагали закрити рахунок, який і так заблокований, нема доступу до нього. Знов прийшла така сама тупо скопійована відповідь як і на перший лист, ні про що. А по телефону позвонили і сказали, що банк вирішив мене оштрафувать на 500грн і я маю це покласти на цей заблокований рахунок. Ми вже так кілька разів їм платили, всеодно не закривають, тому знов сказали, щоб прислали письмово суму і конкретну відповідь, на що вони зсилаються. Знов те саме письмово прийшло. Пробували зайти онлайн, вони пишуть, зверніться в банк, бо інформація по вам закрита.
сил нема... чи можна якось без суду це вирішити? Через нацбанк. Нема часу і терпіння на суд, але рахунок закрити теж треба. Як себе перестрахувать, щоб знов не виник якийсь черговий борг? Бо ж письмово ми все це зафіксували, копії зберегли. Але самого договору про відкриття рахунку вже давно нема, він вкрадений, так само як і основних чеків по сплаті.
Щиро дякую!
Доброго дня.
Відповідно до частини 1 статті 1075 Цивільного кодексу України договір банківського рахунка розривається за заявою клієнта у будь-який час.
Також, пунктом 142 Інструкції про порядок відкриття і закриття рахунків клієнтів банків та кореспондентських рахунків банків - резидентів і нерезидентів передбачено, що банк закриває поточні рахунки клієнтів:
1) на підставі заяви клієнта.
Відповідно до пункту 148 Інструкції поточний рахунок клієнта закривається на підставі його заяви про закриття поточного рахунку, складеної в довільній формі із зазначенням таких обов'язкових реквізитів:
1) найменування банку;
2) найменування клієнта [прізвища, імені, по батькові (за наявності)], коду за ЄДРПОУ [реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії (за наявності) та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті / запис в електронному безконтактному носії або в паспорті проставлено слово "відмова")] власника рахунку;
3) номера рахунку, який закривається;
4) реквізитів рахунку, на який перераховується залишок коштів на поточному рахунку клієнта, або вимоги фізичної особи про видачу залишку коштів готівкою;
5) дати складання заяви.
Отож, перевірте, чи було в поданій Вами заяві до банку вказано зазначені вище обов'язкові реквізит.
Заява про закриття поточного рахунку фізичної особи, фізичної особи - підприємця та фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність, підписується власником рахунку або уповноваженою ним особою.
Заява про закриття поточного рахунку може подаватися до банку в електронній формі засобами інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем, якщо це передбачено договором банківського рахунку.
У заяві про закриття поточного рахунку (паперовій копії заяви в електронній формі) головний бухгалтер банку або інша уповноважена особа банку зазначає дату та час отримання заяви, дату закриття рахунку та засвідчує це своїм підписом. Заява про закриття поточного рахунку зберігається в справі з юридичного оформлення рахунку.
Банк закриває рахунок клієнта та видає клієнту довідку про закриття рахунку безкоштовно.
Тобто після подання належно оформленої заяви банк має видати довідку про закриття рахунку. У разі відмови у наданні довідки дії банку є протиправними та можуть бути оскаржені до НБУ або ж в судовому порядку.
Додатково зазначаю, що пункт 2.1.2.7.2 Умов і правил надання банківських послуг, якими керується Приватбанк, встановлює, що КЛІЄНТ має право: Ініціювати закриття поточного рахунку за бажанням клієнта на підставі його заяви про закриття поточного рахунку, яка подається банку в електронній формі засобами інформаційних, телекомунікаційних,інформаційно-телекомунікаційних систем, і підтверджується електронним підписом, через ОТР-пароль зфінансового номеру телефону клієнта.
Отже, якщо Ви не бажаєте вирішувати дане питання у судовому порядку, то у Вас є два варіанти вирішення:
або ж
Дуже жаль, що у Вас не збереглися основний договір з банком і квитанції про оплату заборгованості, можливо знайдете хоча б копії зазначених документів.
Варто зазначити, що кредитний договір – важливий документ, без якого складно контролювати чесне дотримання банком всіх ваших прав і тим більше складно розбиратися в спірних ситуаціях, особливо якщо справа з якихось причин всетаки дійде до суду. Проте, Ви маєте право отримати дублікат втраченого Вами договору. Для цього йдете в відділення, де брали кредит і пишете відповідну заяву. Як правило, десь протягом тижня вам повинні видати копію. Обов'язково потрібно перевірити, щоб були всі підписи і мокрі печатки, а не просто скопійовані на ксероксі паперу. Також повідомлю про те, що за видачу дубліката зазвичай беруть невелику комісію.
Отже, зазначені вище документи (договір, квитанції, копії звернень до банку та відповіді на них), раджу Вам долучити до скарги, яку будете писати в НБУ як докази того, що Ви дійсно являєтесь клієнтом Приватбанку і жодного боргу перед банком у Вас немає.
Крім того, як варіант, додатково ще можете перевірити на наявність відкритого виконавчого провадження щодо Вас за несплату боргу за посиланням https://asvpweb.minjust.gov.ua/#/search-debtors.
В разі виникнення у Вас додаткових запитань, звертайтесь на мою електронну адресу: naseko529@gmail.com.
Хай щастить!
З повагою, Олена.