Чи може працівник підприємства піти та замовити, отримати для себе (як для фізичної особи) Електронний цифровий підпис, та підписувати ЛИШЕ внутрішні документи ним (служебки, акти прийому-передачі ТМЦ, акти введення обєктів в експлуатацію тощо)? Чи якщо він працівник - він має отримувати ЕЦП як від юридичної особи?
Доброго дня!
Відповідно до ЗУ "Про електронні довірчі послуги", електронний підпис (далі - ЕЦП) - це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються ним як підпис
Питання використання ЕПЦ в в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності визначено Порядком використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах та організаціях державної форми власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2018 р. № 749.
Якщо питання використання ЕЦП стосується працівника приватного підприємства чи організації то жодних обмежень законом не встановлено. Працівник в приватних підприємствах та організаціях підписує документи як фізична особа і тому може також використовувати і ЕЦП для підписання документів.
ЕЦП від юридичної особи має право отримати лише підписант даної юр.особи (директор, головний бухгалтер), або інша особа дані про яку внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підпиємців та громадських формувань як фізичних осіб, які мають право вчиняти дії від імені юридичної особи.
Зазначаю, що для можливості використання ЕЦП необхідно певне програмне забезпечення або засіб електронного підпису чи печатки - апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які використовуються для створення та/або перевірки електронного підпису чи печатки.