Реєстрація права власності на зем. ділянку в ДРРП і ДЗК

Наступне питання - після реєстрації нотаріусом права власності на зем. ділянку у ДРРП, мені видали Витяг з дррп про реєстрацію права власності.
Але при перевірці ділянки по зараз доступним електронним сервісам ДЗК, у графі Форма власності - маємо запис - Інформація про зареєстроване право в Державному земельному кадастрі
відсутня. Написано форма - власності не визначена, відповідно не вказані дані власника.
Скажіть чи мають в дзк автоматично підтягуватися дані з ДРРП ? Чи потрібно додатково вчинити якісь дії, щоб ДЗК показував дані власника ? Відповідно немає сенсу брати свіжий витяг з ДЗК без даних з ДРРП (потрібен для здачі ділянки в оренду, і реєстрації договору оренди).
Трохи історії: дана ділянка с/г призначення (спадщина по рішенню суду) була сформована в натурі і зареєстрована в ДЗК 15.12.2021 з присвоєнням кадастрового номеру. Витяг, який надав кадастровий реєстратор через землевпорядну організацію, після внесення даних - на той час також не містив інформації про право власності, форма власності була вказана - не визначено. Мені пояснили так - що форма власності зміниться на приватну, з вказанням ПІП власника, після реєстрації самого права власності. Але після реєстрації права власності по суті, нічого не змінилося, ДЗК не бачить власника. Що можна зробити в даній ситуації ?

28.05.2022 01:37 855

Консультація виконавця

Анастасія Іванченко
Адвокат Київ
У сервісі: 2 роки
125 відгуків (125 +) (0 -)
Консультацій: 260

Доброго дня.

Скажіть чи мають в дзк автоматично підтягуватися дані з ДРРП?

Так, дані з ДРПП повинні переноситись до ДЗК.

Чи потрібно додатково вчинити якісь дії, щоб ДЗК показував дані власника? Що можна зробити в даній ситуації ?

Міністерство юстиції України у своєму листі від 21.06.2018 р. № 7211/8.4/32-18 надав роз‘яснення, щодо використання відомостей з ДЗК під час проведення державної реєстрації права власності на земельну ділянку та роз‘яснив, що у разі виникнення ситуації, коли відомості Державного земельного кадастру містять неповну або неточну інформацію, що унеможливлює ідентифікацію особи, наприклад, наявні лише прізвище та ім’я власника земельної ділянки, алгоритм дій державного реєстратора такий:

- формування повідомлення до державного кадастрового реєстратора про уточнення інформації стосовно суб’єкта речового права, у тому числі в паперовій формі за відсутності технічної можливості подання такого запиту в електронній формі;

- зупинення розгляду заяви (у разі якщо до закінчення строку розгляду заяви відповіді на повідомлення не надійшло);

- отримання відомостей від державного кадастрового реєстратора, необхідних для прийняття рішення;

- відновлення розгляду заяви - у разі коли державним реєстратором приймалося рішення про зупинення розгляду заяви.

При цьому слід звернути увагу, що державний реєстратор під час проведення державної реєстрації прав використовує як відомості, отримані з Державного земельного кадастру, так і документи, подані безпосередньо заявником. Саме тому державний реєстратор надсилає державному кадастровому реєстраторові повідомлення про уточнення інформації в Державному земельному кадастрі виключно у разі коли у сукупності з відомостями, що містяться у поданих заявником документах, відомості з Державного земельного кадастру є неточними або неповними.

Тому, у Вашому випадку, при реєстрації права оренди земельної ділянки державний реєстратор повинен звернутися до державного кадастрового реєстратора з повідомленням про уточнення інформації стосовно суб‘єкта речового права (тобто про внесення відомостей про власника земельної ділянки до ДЗК).

Крім того, Ви самостійно можете звернутися до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) за місцем знаходження земельної ділянки з заявою про внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про земельну ділянку з видачею Витягу.

Заява подається за формою встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 р. № 1051 (посилання на сайт ВРУ: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1051-2012-%D0%BF#Text).

До заяви додається:

- копія паспорту та ідентифікаційного коду;

- копію правовстановлюючого документа (свідоцтво про право на спадщину або рішення суду);

- копія Витягу про право власності з ДРРП.

З повагою, адвокат Анастасія ІВАНЧЕНКО

 

 

 

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram