Перерасчет пенсии в военное время

Можно ли подать онлайн на перерасчет пенсии неработающем у пенсионеру:
- уволен в начале войны, но в кабинете портала пенсионного фонда нет записи об увольнении
- нет трудовой книжки, так как осталась в месте боевых действий
- калькулятор на сайте пенсионного фонда выдает меньше, чем есть сейчас, но он учитывает только то что занесено там после 99 года.
Можно ли подать онлайн в таком случае? Не пересчитают ли ее на меньший размер так как нет трудовой книжки до 99 года?

29.05.2022 19:22 1086

Консультація виконавця

Галина Токмач
Юрист Мирноград
У сервісі: 4 роки
133 відгука (133 +) (0 -)
Консультацій: 457
Топ 3 спеціалізації:
  • Трудове право
  • Військове право
  • Цивільне право

Згідно Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій, зорема, п. 1.1 розділу І цього Порядку заява про перерахунок пенсії може подаватись заявником разом зі сканованими копіями документів через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (далі - вебпортал) з використанням кваліфікованого електронного підпису або електронної системи BankID.

Пунут 2.21 Порядку зазначає, що документами, які підтверджують, що особа не працює (не провадить діяльність, пов’язану з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), є: трудова книжка, індивідуальні відомості про застраховану особу, що надаються відділом персоніфікованого обліку за формою згідно з додатком 1 до Положення, а у разі необхідності - за формою згідно з додатком 3 до Положення, та відомості про відсутність інформації про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця за наявними в органі, що призначає пенсію, даними.

У разі відсутності у зареєстрованої (взятої на облік) внутрішньо переміщеної особи документів, що підтверджують факт звільнення (припинення зайнятості), факт звільнення з роботи встановлюється на підставі ОСОБИСТОЇ ЗАЯВИ із зазначенням дати, з якої особа не працює, та поясненням обставин, у зв’язку з якими неможливо внести запис у трудову книжку чи надати оригінал трудової книжки.

Щодо того, чи зміниться розмір пенсії  у зв'язку з відсутністю трудової книжки зазначаю:

Протягом 5 років з дати набрання чинності Законом № 1217 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі" (тобто з 10.06.2021) Пенсійний фонд включає до Реєстру застрахованих осіб відомості про трудову діяльність працівників на підставі інформації, наданої роботодавцем, в якого трудові книжки знаходяться на зберіганні.

Тобто, ваш роботодавець повинен був надіслати до Пенсійного фонду сканкопію вашої трудової книжки.

До того ж, електронний реєстр Пенсійного фонду містить всі дані по вашій пенсійній справі, розмір, дату нарахування, дату перерахунку та інші. 

І самі працівники фондів вже давно займаються скануванням та оцифровуванням тих пенсійних справ, що зберігались у них у відділах у письмовому вигляді

Так що всі дані в них є.

Надання сканкопії трудової або вашої заяви про звільнення замість відсутньої трудової книжки, потрібно лише для підтвердження самого факту звільнення, а не наявності страхового стажу.

Задля того, щоб ви могли зв'язатись з будь-яким пенсійним управлінням по Україні з метою надання вам допомоги в поданні заяви онлайн самостійно, можете написати мені на електронну пошту gallina.tokmach.82@gmail.com Надам вам всі наявні в мене контакти працюючих управлінь пенсійного фонду України в даний час.

З повагою, юрист Галина Токмач

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram