Повернення товару

Доброго дня, придбав парфум на розетці, на фото було 100 мл, приїхало 50 за тією ціною яка стояла під 100, відкрили перевірити на оригінальність і відповідно зняли верхню плівку, після цього зрозуміли шо товар не відповідає зазначеному на сайті. Як вийти з цієї ситуації, продевець пропонує компенсувати 10% від вартості, чи у мене є якісь законні підстави вимагати відшкодування в 50%, або чи є інші варіанти?

25.07.2022 14:22 1064

Консультація виконавця

Наталия Лихунжан
Адвокат
У сервісі: 4 роки
36 відгуків (35 +) (1 -)
Консультацій: 143

Добрий день!

Постановою Кабінету Міністрів України №172 від 19.03.1994 «Про реалізацію окремих положень Закону України "Про захист прав споживачів"» затверджено Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну/поверненню:

· парфумерно-косметичні вироби;

· засоби особистої гігієни;

· нижня білизна;

· дитячі товари;

· інструменти для манікюру та педикюру.

Але це стосується лише товарів з належною якістю. В свою чергу Ви вважаєте, що Вам надійшов товар неналежної якості .Товар неналежної якості - товар, що містить істотні недоліки.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 1 Закону України «Про захист прав споживачів» істотний недолік - недолік, який робить неможливим чи недопустимим використання товару відповідно до його цільового призначення, виник з вини виробника (продавця, виконавця), після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин і при цьому наділений хоча б однією з нижченаведених ознак: а) він взагалі не може бути усунутий; б) його усунення потребує понад чотирнадцять календарних днів; в) він робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором.

Тобто, тільки сукупність чотирьох обов`язкових ознак недоліку надає підстави вважати його істотним недоліком із усіма правовими наслідками щодо задоволення вимог споживачів, та повернення грошових коштів, сплачених за товар.

Згідно ч. 1 ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів» у разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати: пропорційного зменшення ціни; безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк; відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Отриманий товар повинен відповідати опису на сайті, Ви вказали, що заказували 100 мл, а прийшло 50, також у Вас є сумніви щодо оригінальності замовленого товару. Вимагайте від продавця компенсацію вартості пропорційно. Якщо продавець відмовляється компенсувати кошти Ви можете позиватися до суду, але будьте готові до проведення експертизи та оплати судового збору.

Як спілкуватися з продавцем? Напишіть спочатку на електронну пошту, що маєте намір писати їм офіційний лист з претензією щодо якості парфумерії, подивіться на реакцію.

Якщо не погодяться компенсувати 50% наприклад ( пропорційно) пишіть офіційно лист рекомендований з повідомленням, чекайте відповіді, якщо Вас проігноровано (30-40 днів) можете подавати позов.

В листі має бути опис усіх моментів, які доводять недоліки товару (50, а не 100 мл, невідповідність заявленим характеристикам флакону, запаху тощо) та вимога компенсації за товар неналежної якості.

Якщо у Вас залишились питання пишіть.

Бажаю успіхів!

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram