Консультація щодо ТОВ на загальній системі

Доброго вечора.
Заснували ТОВ на загальній системі оподаткування без реєстрації платником ПДВ, плануємо продавати товари українського виробництва за кордон. Будемо приймати оплату в доларах через процесінгову компанію, далі виводити на рахунок в банку. Є такі питання:
- Коли я виставляю фінальну ціну для покупців за кордоном в доларах, чи маю я вказувати, що сюди входить ще налог ПДВ?
- Який коректний розрахунок прибутку, котрий має облагатися налогом? Наскільки я розумію, то беремо умовних 10000 грн оплати за товари за місяць (оплату в доларах переводимо по курсу НБУ на момент зарахування на рахунок ТОВ), потім віднімаємо всі витрати, котрі понесло підприємство - закупівля товарів у виробників, вартість коробки для відправки, вартість самої доставки, котру ми оплачуємо, маркетинг, а потім вже від цього розраховуємо 18% податку. Чи то є вірно або не всі витрати можна віднімати від прибутку?
- Які мають бути документальні підтвердження факту витрат? Якщо оплачую послуги юриста, замовляю продукцію, оплачую доставку або навіть на цьому сервісі оплачую консультацію - достатньо для податкової лише чека або мають бути якісь конкретні документи?
- Чи мають витрати бути тільки з банківського рахунку ТОВ або можуть бути через готівку/приватну картку засновника при умові, що рахунок виписан саме на ім`я ТОВ та замовлення відповідає потребам ТОВ?
- Якщо продаж відбувається через інтернет, платежі процесить компанія fondy, в ТОВ має бути свій РКО/РРО?
- Чи можна вносити статутний внесок декілька разів, коли він закінчується на банковому рахунку шляхом переказу туди коштів та чи не буде це зараховано податковою, як прибуток при умові, якщо в призначенні платежу буде вказано - внесок статутного капіталу?

17.08.2022 03:07 1114

Консультація виконавця

Марина Бекало
Адвокат Одеса
У сервісі: 5 років
725 відгуків (724 +) (1 -)
Консультацій: 1899
Топ 3 спеціалізації:
  • Податкове право
  • Зовніншньоекономічна діяльність
  • Військове право

Добрий день.

1. Ви вказуєте в Запиті, що Ваша компанія має статус платника податків на загальній системі, та не є платником ПДВ. Тоді, при виставленні рахунку Вашим контрагентам, у Вас немає підстав включати в вартість товару ПДВ, адже Ви не є його платником. Тому, операції з постачання товару не підлягають сплаті ПДВ, якщо вони  не ввозяться на митну территорію Україну (ст. 180 Податкового кодексу України -"ПКУ"). Тож, в рахунок Ви не включаєте ПДВ. 

2. Склад витрат, які має підприємство врахувати при визначенні доходу за звітний період (для платника податку на прибуток це рік -п.137.5 ст. 137 ПКУ), та який має відображатися в річній податковій декларації,  передбачений ПСБО 16 "Витрати" (див. за посиланням: Про затвердження Національного п... | від 31.12.1999 № 318 (rada.gov.ua)

повний перелік складу витрат (можете передивитися за посилання на  ПСБО 16, я зазначу декілька)  та витрати розподіляються на:

-прямі матеріальні витрати ( наприклад, вартість сировина та матеріалів,  комплектуючи які закуплені для виробництва товару)

-прямі витрати на оплату праці ( заробітна плата найманим працівникам)

-інші виробничі витрати (амортизація / ремонт основних засобів (наприклад, приміщення, обладнання тощо), плата за оренду рухомого/нерухомого майна, опалення, освітлення, водопостачання, інше  забезпечення виробничих приміщень (офісу наприклад), його підтримку (офісні приладдя, меблі, канцелярія, миючі засоби тощо), витрати на оплату супутніх послуг (ну наприклад, бухгалтерських/юридичних/консультаційних послуг, прибирання офісу, послуги з ремонту обладнання, устаткування, обслуговування оргтехніки тощо).

3. Так, звичайно витрати необхідно підтвердити документально (первинними документами). Договорами (постачання/купівлі продажу/надання послуг), акти виконаних робіт, накладні (видаткові/товарно-транспортні), які складені відповідно до ст. 9 ЗУ "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", а також розрахунковими документами: квитанції, платіжні доручення, або банківська виписка.

4. Це мають бути витрати безпосередньо пов'язані з діяльністю ТОВ , а отже мають здійснюватися з його рахунків в банку. Засновник/директор або інша уповноважена особа зі свого приватного рахунку не може здійснювати оплату за товари/послуги для підприємства. Якщо закупівля йде готівковими коштами, то вони мають бути спочатку зняті з рахунку підприємства в установі банку, а після підлягають видачі уповноваженій (підзвітній) особі для закупівлі (наприклад канцелярії) під звіт. 

5. Якщо Ви здійснюєте роздрібний продаж товарів споживачам, то Ви маєте застосовувати РРО/ПРРО. А також відповідна група товарів підпадає під обов'язкову реалізацію з використанням РРО *які саме в наступному абзаці.  Якщо наприклад, Ви реалізовуєте товар контрагентам, та оплата відбувається в безготівковому порядку на підставі виставленного рахунку, безпосередньо на Ваш банківський рахунок,  або то оптова торгівля, то РРО застосовувати не потрібно ( ч. 12 ст.9 Закону про застосування РРО).

Або якщо Ви здійснюєте торгівлю власного виробництва застосовувати РРО  теж не потрібно (крім  технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) (ч. 1 ст. 9 Закону про застосування РРО)

Див. за посиланням Закон про  застосування РРО Про застосування реєстрато... | від 06.07.1995 № 265/95-ВР (rada.gov.ua)

6. Прямої заборони користуватися статутними коштами немає. Але ЗУ "Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю" передбачає зменшення/збільшення статутного капіталу на підставі відповідного рішення засновників товариство.Але, такого обов'язку як раніше існувало, а саме зобов'язання товариства у разі зменшення вартості чистих активів проводити змешнення статутного капіталу. Зараз такого зобовязання немає, та обмежень щодо використання "статутних" коштів теє немає. Проте,  якщо витрачання коштів не контролюються, то при поповненні рахунку підприємства, банки проводять фінансовий моніторинг, та у разі внесення коштів на рахунок з призначенням "поповнення статутного капіталу" без відповідного рішення засновників (протоколу Зборів), можуть відмовити у проведенні банковської операції. Податкова при перевірці теж буде мати багато питань. Адже є внесення коштів з призначенням платежу поповнення статутного капітату, але рішення  про зменшення/збільнення капіталу  немає.  Тому, я б не рекомендувала це робити. 

У разі виникнення додаткових питань, звертайтеся marina.bekalo@gmail.com

З повагою,

Адвокат Бекало Марина

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram