Лікарська помилка

Доброго дня. Дитині 4міс, здавали загальний аналіз сечі. Результати прийшли жахливі. Вже тепер знаємо що то була або помилка лабораторії або порушення стерильності при зборі. Нефролог одразу сказав лягати на стаціонар і завірив що такої помилки трапитися не могло і сказав терміново колоти антибіотик в вену. На стаціонарі взяли повторно сечу та взяли кров з пальця, через півтори години сказали що результати хоч і не такі погані але запалення є і антибіотик будуть давати в формі суспензії. І таки дали один раз. Ми не могли змиритися з тим що веселу активну дитину,без температури, лікують не зрозуміло від чого та ще й антибіотиком, і наступного ранку перездали кров та сечу в приватній лабораторії і результати прийшли ідеальні. Відмовившись від госпіталізації ми ледве вибили з них виписку, а коли показали ту виписку двом педіатрам то обидва сказали що ті аналізи що вони брали на стаціонарі теж ідеальні і не можуть зрозуміти чому все ж таки в вирішили давати антибіотик. У дитина потім декілька днів була жахлива діарея навіть після 1 дози...

В мене немає ні бажання ні сил подавати до суду, але я б хотіла зробити хоч щось щоб зруйнувати настрій тим нелюдям хоч трішки. Підкажіть будь ласка що можна зробити? Подзвонити на горячую лінію МОЗ? або написати кудись скаргу? Що для цього потрібно? Заздалегідь вдячна!

13.06.2023 12:38 499

Консультація виконавця

Ілля Хромець
Юрист
У сервісі: 4 роки
31 відгук (30 +) (1 -)
Консультацій: 107

Доброго дня.

Дуже співчуваю Вам, що опинилися в такій ситуації коли від недбалого і халатного відношення до своєї роботи медичних працівників, а й можливо не відповідності певних осіб їх професії призводить до завдання шкоди здоров’ю людей та особливо дітей у віці в якому не мають навіть можливості пояснити свій стан.

Ваше бажання якимось чином відреагувати на таке неналежне виконання медичними працівниками своїх професійних обов'язків цілком зрозуміло і дуже правильне бо тільки контроль і захист своїх прав пацієнтами вливають на якість надання медичних послуг.

Ну це невеликий вступ, а по суті Вашого питання далі.

Вам довелося отримати неякісну медичну послугу внаслідок чого Ви та Ваша дитина зазнали певних матеріальних і моральних збитків, а відтак, маєте право на захист, оскільки кожна людина, яка звернулась для отримання медичної допомоги та якій така допомога надається, має законодавчо визначені права і може розраховувати на ефективний захист своїх прав з боку держави. 

Незалежно від того куди саме Ви будете звертатись Вам необхідно зібрати всі наявні у Вас документи, виписки, аналізи і т.п., що пов’язані з даним випадком.

Далі чітко і по фактам викласти всі обставини Вашої ситуації у формі скарги (заяви). До кожної скарги обов’язково додавати копії зібраних Вами документів.

Далі, залежно від того куди буде направлятись Ваше звернення необхідно зазначити адресата, а також зазначити в прохальній частині, що саме Ви просите, або вимагаєте від установи/органу до якого звертаєтесь.

Право на охорону здоров’я та, зокрема, кваліфіковану медичну допомогу передбачено статтею 6 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2801-12#n55

Основні вимоги до скарги та інших видів звернень визначається Законом України «Про звернення громадян» (стаття 5) - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/393/96-вр#n28

До позасудового механізму можна віднести такі способи захисту прав:

  • звернення (скарга) до головного лікаря (посадової особи) медичного закладу;
  • звернення (скарга) до департаменту охорони здоров’я територіальних органів влади; (визначення органу за посиланням - https://moz.gov.ua/regionalni-upravlinnja );
  • звернення (скарга) до Міністерства охорони здоров’я України; (https://moz.gov.ua/onlajn-forms );
  • парламентський контроль за додержанням прав людини (звернення до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини) - https://ombudsman.gov.ua/uk/zayavniku ;
  • звернення на гарячу лінію МОЗ – 0 800 505 201;

Крім того, оскільки статтею 140 Кримінального Кодексу України передбачена відповідальність за неналежне виконання професійних обов’язків медичними працівниками (ККУ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2341-14#n891 ) Ви також маєте право направити заяву (повідомлення) до органів прокуратури для проведення відповідного розслідування за фактом повідомлення з вимогами про притягнення до відповідальності винних осіб.

Коли будете подавати заяви, або скарги, то обов’язково їх реєструйте, або направляйте поштою рекомендованим листом. У випадку звернення по телефону просіть реєстраційний номер Вашого звернення для того, щоб Вам обов’язково надали відповідь.

За Вашими заявами, або скаргами Ви маєте право просили проведення перевірки за наведеними фактами, притягнення до відповідальності винних осіб, відсторонення винних осіб від займаних посад, а також відшкодування понесених Вами матеріальних і моральних збитків. Для підтвердження матеріальних збитків у Вас повинні бути відповідні квитанції, чеки, тощо. Розмір моральних збитків визначається за Вашим відчуттям, внутрішнім переконанням на власний розсуд.

Так, чи інакше, Ваші права і права Вашої дитини порушені, а тому Ви маєте право на їх захист у будь-який спосіб передбачений законом.

Ви маєте право подавати Ваші скарги та звернення і послідовно, і одночасно.  

За кожним офіційно поданим документом (заява, скарга)  орган, або посадова особа до якої Ви звертаєтесь зобов’язані її розглянути, перевірити заявлені факти та надати Вам обґрунтовану офіційну відповідь.

 

Додатково корисні посилання:

https://minjust.gov.ua/m/scho-robiti-yakscho-vashi-prava-yak-patsienta-porusheni

https://wiki.legalaid.gov.ua/index.php/Оскарження_неправомірних_рішень_і_дії_медичних_працівників,_закладів_та_органів_охорони_здоров%27я

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0CAIQw7AJahcKEwiA2KXB68T_AhUAAAAAHQAAAAAQAw&url=https%3A%2F%2Fwiki.legalaid.gov.ua%2Fimages%2Fe%2Fe6%2F%25D0%25A1%25D0%25BA%25D0%25B0%25D1%2580%25D0%25B3%25D0%25B0_%25D0%25BD%25D0%25B0_%25D0%25BD%25D0%25B5%25D0%25B7%25D0%25B0%25D0%25BA%25D0%25BE%25D0%25BD%25D0%25BD%25D1%2596_%25D0%25B4%25D1%2596%25D1%2597_%25D0%25B1%25D0%25B5%25D0%25B7%25D0%25B4%25D1%2596%25D1%258F%25D0%25BB%25D1%258C%25D0%25BD%25D1%2596%25D1%2581%25D1%2582%25D1%258C_%25D0%25BA%25D0%25B5%25D1%2580%25D1%2596%25D0%25B2%25D0%25BD%25D0%25B8%25D0%25BA%25D0%25B0_%25D0%25B7%25D0%25B0%25D0%25BA%25D0%25BB%25D0%25B0%25D0%25B4%25D1%2583_%25D0%25BE%25D1%2585%25D0%25BE%25D1%2580%25D0%25BE%25D0%25BD%25D0%25B8_%25D0%25B7%25D0%25B4%25D0%25BE%25D1%2580%25D0%25BE%25D0%25B2%2527%25D1%258F.docx&psig=AOvVaw1aNSrQGXcwbH5xT8DCxXep&ust=1686903557443622

В разі необхідності правової підтримки, або іншої допомоги, звертайтесь.

Контакти виконавця: вайбер 0987774076, телеграм https://t.me/Inna_A_1

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram