Стаття 31 Закону України "Про обов'язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів" передбачає наступне: не пізніше трьох робочих днів з дня настання дорожньо-транспортної пригоди повідомити про дорожньо-транспортну пригоду страховика, з яким укладено договір обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності щодо транспортного засобу, яким він керував, а також надати відомості про місцезнаходження такого транспортного засобу та пошкодженого майна, контактний телефон та адресу, у тому числі електронну, для листування.
Якщо водій з поважних причин не мав змоги виконати такі дії, він має підтвердити це документально.
Статтею 37 цього ж Закону передбачено право страхової компанії (після виплати страхового відшкодування) пред'явити зворотню вимогу до винуватця ДТП у таких випадках:
Верховний Суд розглядав справи щодо стягнення шкоди з винуватця ДТП в порядку регресу та за результатами розгляду сформував таку правову позицію: сам собою факт неповідомлення відповідачем страховика про настання страхового випадку не може бути покладений в основу ухвалення рішення, яке повинно базуватись на загальних положеннях про відшкодування збитків у позадоговірних зобов'язаннях, адже регресні зобов'язання входять до групи позадоговірних, тому спори з них мають вирішуватись у загальному порядку відшкодування збитків.
Неповідомлення водієм забезпеченого транспортного засобу за умови здійснення повідомлення страховика іншим учасником ДТП, не свідчить про не інформованість страховика щодо настання ДТП та неможливість встановлення ним обставин пригоди.
Пред'явлення страховою компанією регресної вимоги до винуватця ДТП лише на тій підставі, що він неповідомив страхову про настання ДТП протягом 3 днів не є підставою для пред'явлення вказаної вимоги.
В описаній вами ситуації потрібно ознайомитись з текстом вимоги страхової компанії, дізнатись, на якій підставі компанія вимагає відшкодувати страхову виплату. Якщо підстава суперечить закону, то підготувати та надати страховій письмову відповідь - про відмову в задоволенні заявлених вимог.
Також потрібно провести озайомлення з протоколом та схемою ДТП, для більш точного розуміння подій, які призвели до настання ДТП.
Після отримання відмови у задоволенні регресної вимоги страхова компанія може звернутись до суду з позовом про примусове стягнення відшкодування з винуватця ДТП.
Звертаю вашу увагу, що ця консультація є попередньою, а відповіді надані в межах поставлених питань. Для надання індивідуальної консультації потрібне ознайомлення з документами: договором страхування, вимогою страхової компанії, протоколом та схемою ДТП.