Предприятие импортер, при растаможивании груза уплата пошлины и НДС физ. лицом -директор.
Можно ли производить за нал а потом проводить ч/з авнсовый отчет, или забыть о авансовом отчете?
Доброго дня!
Відповідь: Директор може самостійно оплатити всі митні платежі готівкою, яку він отримав під звіт для виконання відповідних виробничо-господарських завдань. Але важливо, щоб платником було вказано саме підприємство, від імені якого діє директор.
Після цього має бути поданий Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 28.09.15 р. № 841, зареєстрованим і Мінюсті 13 жовтня 2015 р. за N 1248/27693, разом з оригіналами первинних і розрахункових/платіжних документів, які підтверджують факт оплати.
Обґрунтування: Відповідно до ч. 2 ст. 298 Митного кодексу України суми митних платежів сплачуються в готівковій формі через касу органу доходів і зборів чи фінансової установи або у безготівковій формі через фінансову установу, крім випадків, передбачених цим Кодексом та законами України.
Відповідно до п. 27 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України до митних платежів відносяться: мито, акцизний податок і ПДВ.
У пп. 3 п. 19 розд. І Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління НБУ від 29.12.17 р. № 148, установлено, що під звіт видається готівка на всі інші виробничі (господарські) потреби – на строк не більше двох робочих днів, включаючи день отримання готівки під звіт.
Таким чином, директор може отримати під звіт від підприємства кошти на будь-які виробничі потреби, в тому числі на оплату товарів за кордоном та сплати митних платежів при їх ввезені в Україну.
Як передбачено пп. 170.9.2 Податкового кодексу (далі – ПК), до закінчення п’ятого банківського дня, що настає за днем, в якому працівник завершує виконання окремої цивільно-правової дії за дорученням та за рахунок роботодавця, що видав кошти під звіт, працівник має подати йому Звіт про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 28.09.15 р. № 841.
Разом зі Звітом подаються оригінали первинних і розрахункових/платіжних документів, які підтверджують факт придбання товарів (робіт, послуг).
Суму невитрачених коштів, виданих під звіт, працівник повертає в касу або зараховує на банківський рахунок особи, що їх видала, до або під час подання зазначеного Звіту.