Добрий день! Казати саме про практику неможливо (оскільки незрозуміло з яких причин відмовляють людині), але така тенденція має місце бути.
Відповідно до ч. 3 ст. 37 ЗУ "Про повну загальну середню освіту", Керівник закладу загальної середньої освіти має право призначати на посаду, переводити на іншу посаду та звільняти з посади працівників закладу освіти, визначати їхні посадові обов’язки, заохочувати та притягати до дисциплінарної відповідальності, а також вирішувати інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, відповідно до вимог законодавства;
Директор школи не повинен погоджувати призначення та звільнення свого персоналу з органом освіти.
Щодо військового обліку:
Відповідно до ст. 22 ЗУ "Про освіту", школа є юридичною особою. Відповідно до Порядку організації та ведення військового обліку призовників, військовозобов'язаних та резервістів (затверждено Постановою КМУ № 1487 від 30 грудня 2022 р.), Організація військового обліку в державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах та організаціях покладається на відповідних керівників. Тому, військовий облік за місцем роботи ведеться саме в школі і ці дані, так саме як і дані трудового обліку, не передаються в районне управління освіти.
При цьому варто розуміти, що орган освіти фактично є власником школи, знаходиться у взаємодії з директором і має право витребувати документи щодо працівників школи (копії документів). Звертайтесь за емеілом nikwhitham@gmail.com у разі додаткових питань.