Пенсія по інвалідності держслужбовця

У жовтні 2013 року вийшов на пенсію держслужбовця по інвалідності з посади начальника відділу. У грудні 2016 року повернувся на державну службу (у зв"язку із знеціненням пенсійних виплат), на даний час працюю головним спеціалістом. Чи маю право після звільнення відновити пенсію державного службовця (у пенсійному фонді заперечують відновлення пенсії держслужбовця, хоча стаття 37 ЗУ "Про державну службу" від 1993 року ще діє). Якщо так, то з якої посади будуть нараховуватися виплати і чи ввійде в розрахунок отримана за ці надбавка за стаж?

21.08.2020 11:16 1390

Консультація виконавця

Дмитро Дончак
Юрист
У сервісі: 4 роки
731 відгук (730 +) (1 -)
Консультацій: 1853
Топ 3 спеціалізації:
  • Діяльність фізичної особи підприємця
  • Військове право
  • Кредити банків

Припинення пенсій для держслужбовців пов’язане зі вступом в дію з 01.05.2016 року нового закону «Про державну службу». Але закон не врегулював порядок та умови перерахунку пенсій державних службовців, які на час набуття його чинності не мали необхідного стажу держслужби. Останній перерахунок розміру пенсій проводився у лютому 2008 року. Лише державні службовці, які мали необхідний стаж держслужби на день набрання чинності нового Закону, можуть отримати пенсію на попередніх умовах. Розміри їх пенсій щороку не індексувалися та не осучаснювалися, як це здійснювалося для усіх інших категорій пенсіонерів.

В той же час, уповноважений Верховної Ради з прав людини Л. Денісова підписала подання, яким просила Конституційний суд відновити права держслужбовців на отримання пенсії та її перерахунку. Відповідно до цього подання, КСУ ще з лютого місяця розпочав розгляд цієї справи.

На даний час є відповідні електронні петиції на сайті Президента та на сайті Кабміну, щодо відновлення спеціальних пенсій державним службовцям.

Що стосується ст. 37, то вона діє лише для певних категорій: мають право на призначення пенсії відповідно до ст. 37, якщо станом на 01.05.2016 року особа мала не менш як 10 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців з 1 по 7, у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Якщо Ви маєте такий стаж, то виплати будуть нараховуватися, виходячи з посади начальника відділу. Рекомендую в такому разі звертатися письмово до ПФУ, щоб отримати письмову відмову, та оскаржити її до суду.

Якщо стажу недостатньо, то залишається чекати на рішення КСУ.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram