Доброго дня. Купив тискомір у аптеці. 14 днів ще не пройшло, чек є на руках. Хочу повернути, оскільки мене не влаштовує робота приладу (а саме покази тиску, які є занадно заниженими у порівнянні з іншими приладами). В чат боті аптеки пишуть наступне:
>при відпуску аптека перевіряє техніку.
>Обміну та повернення немає.
>При розладі в роботі можете звернутися до сервісного центру.
Підкажіть, чи зможу я повернути гроші вернувши тискомір, якщо минуло менше двох тижнів з моменту придбання товару?
Доброго дня!
Право на повернення товару протягом 14 днів на яке Ви посилаєтесь передбачене ст. 707 ЦК України та ст. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів».
В зазначених положеннях йдеться про те, що
ст.9 ЗУ «Про захист прав споживачів»
1. Споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Споживач має право на обмін товару належної якості протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі, якщо триваліший строк не оголошений продавцем.
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром, або відтворений на дисплеї програмного реєстратора розрахункових операцій (дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій) QR-код, що дає змогу споживачеві здійснювати його зчитування та ідентифікацію з розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому містяться, або надісланий електронний розрахунковий документ на наданий споживачем абонентський номер чи адресу електронної пошти.
2. Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару, або здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж. Продавець зобов'язаний у день надходження товару в продаж повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
Той факт, що Ви вже вимірювали тиск говорить, що товар вже використовувався. Проте, на поодиноке використання можна не звертати уваги, оскільки Ви тоді б не мали можливості здійснювати перевірку роботи приладу.
Разом із тим, оскільки все інше залишилось незмінним, то вказана норма в першу чергу передбачає Ваше право на обмін цього товару і лише у разі не можливості такого обміну повернення грошових коштів.
Поряд із цим, Ви зазначаєте, що прилад неправильно вимірює тиск і якщо це так, то це вже говорить про неналежну якість, що регулюється іншими положеннями, а саме про права споживача в разі придбання товару неналежної якості, які передбачають повернення грошових коштів за умов виявлення протягом гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару (продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності висновком експертизи (ст.8 ЗУ «Про захист прав споживачів»).
Якщо тонометр неправильно вимірює тиск, то це є істотним недоліком товару.
За таких умов, відповідно до ч.1 ст.8 ЗУ «Про захист прав споживачів» споживач, в порядку та у строки (гарантійні), що встановлені законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника), товар.
Отже, виходячи з сукупного аналізу зазначених положень випливає
Висновок, що придбаний Вами прилад, якій неправильно вимірює тиск (має істотний недолік) не може бути використаний Вами за призначенням, а отже протягом 14 днів Ви маєте право вимагати повернення грошових коштів, але за умов, якщо продавець не може Вам здійснити обмін придбаного Вами товару на аналогічний.
В разі потреби в отриманні консультацій, складанні документів, скарг, позовних заяв, тощо, звертайтесь за правовою допомогою.
Контакти виконавця: вайбер 0987774076, телеграм https://t.me/Inna_A_1
дякую, все швидко і по суті
Звертайтесь)