Обмін основного засобу по гарантії

Доброго дня.
Підприємство придбало основний засіб, він був введений в експлуатацію і декілька місяців нараховувалась амортизація. Даний основний засіб вийшов з ладу і по гарантії продавець зробив обмін на таку саму модель вже з іншим серійним номером. З документів був наданий лише акт прийому передачі попереднього, на новий основний засіб ніякий акт не надали. Як відобразити даний обмін в бухгалтерському обліку, що із залишком амортизації ,чи впливає це на ПДВ? Як бути в такій ситуації?

14.09.2024 20:28 194

Консультація виконавця

Андрей Карпенко
Адвокат Київ
У сервісі: 3 роки
166 відгуків (165 +) (1 -)
Консультацій: 903

Вітаю!

У рамках взаємовідносин  між двома суб'єктами господарювання обов'язок продавця  провести гарантійну заміну неякісного товару виникає  на підставі ч.2 ст.678 ЦКУ та ч.6 ст.269 ГКУ. 

НА СПРАВНИЙ ОЗ, ЯКИЙ ПОСТАВЛЯЮТЬ ЗАМІСТЬ ДЕФЕКТНОГО, СЛІД ОТРИМАТИ У ПРОДАВЦЯ НОВУ ПОДАТКОВУ НАКЛАДНУ.

Операцію з гарантійної заміни зламаного обладнання новим можна розглядати як бартер. Це буде обмін подібними активами – адже натомість підприємство отримає таке саме обладнання, тільки нове. Первісною вартістю отриманого за бартером об'єкта є залишкова вартість переданого. При цьому залишкова вартість переданого об'єкта порівнюється з його справедливою вартістю. Справедлива вартість – це вартість, за якою можна продати актив або оплатити ним зобов'язання за звичайних умов на певну дату (п. 4 П(С)БО 7). У цьому випадку підприємство-гарант (продавець або виробник), скажімо так, забирає собі старий об'єкт за його залишковою вартістю, що числиться у покупця. Тому можна сказати, що справедлива вартість отриманого за гарантією обладнання дорівнює залишковій вартості переданого. Покажу в таблиці, як відобразити ці операції в обліку. Припустимо, що залишкова вартість обладнання в бухгалтерському і податковому обліку однакова.

№п/п         Зміст операції                  Первинні документи                                     Бухгалтерський облік     

                                                                                                                                               Дт      Кт      Сума

1                           2                                      3                                                                          4       5          6

1 Отримано обладнання від постачальника Накладна, акт приймання-передачі 152 631 20 833,33

2 Відображено суму податкового кредиту з ПДВ Податкова накладна 641 631 4 166,67

3 Перераховано оплату постачальникові Банківська виписка 631 311 25 000,00

4 Уведено в експлуатацію обладнання Типова форма № ОЗ-1 104 152 20 833,33

5 Нараховано амортизацію за 6 місяців 2015 року (20 833,33 : 60 х 6) Типова форма № ОЗ-14 23 131 2 083,33

6 Переведено обладнання до складу необоротних активів, що утримуються для продажу Регістри бухобліку, відомість нарахованої амортизації 286 104 18 750,00

7 Списано суму раніше нарахованого зносу 131 104 2 083,33

8 Передано зламане обладнання підприємству-гарантові Типова форма № ОЗ-1 377 286 18 750,00

9 Нараховано податкові зобов'язання Податкова накладна 377 641 3 750,00

10 Надійшло за гарантією нове обладнання від постачальника Накладна, акт приймання-передачі 104 685 18 750,00

11 Відображено податковий кредит із ПДВ Податкова накладна 641 685 3 750,00

12 Відображено взаємозалік заборгованостей Регістри бухобліку 685 377 22 500,00

13 Уведено в експлуатацію обладнання Типова форма № ОЗ-1 104 БУХОБЛІК

НА СПРАВНИЙ ОЗ, ЯКИЙ ПОСТАВЛЯЮТЬ ЗАМІСТЬ ДЕФЕКТНОГО, СЛІД ОТРИМАТИ У ПРОДАВЦЯ НОВУ ПОДАТКОВУ НАКЛАДНУ.

Невиконання контрагентом обов'язку щодо реєстрації податкової накладної унеможливлює включення сум ПДВ до податкового кредиту та відповідне зменшення податкового зобов'язання на зазначену суму. Тому така сума фактично є збитками цієї особи.

У разі відмови постачальником скласти податкову накладну/розрахунок коригування, покупець має право заповнити заяву із скаргою на такого продавця до податкової декларації з ПДВ.

Форма заяви про допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов’язкових реквізитів ПН або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в ЄРПН ПН/РК (Д7) затверджена наказом Мінфіну № 21.

Виходячи з форми додатку 7 до декларації у відповідних його графах покупцю необхідно вказувати показники, що підтверджуються первинними документами, копії яких додаються до заяви, а також опис порушень продавця.

Зокрема у разі відмови скласти ПН/РК зазначаються номер і дата первинного документа, що засвідчує факт сплати податку у зв’язку з придбанням товарів/послуг, або факт отримання/повернення таких товарів/послуг.

При цьому подання додатку 7 до декларації не є підставою для формування податкового кредиту покупцем товарів/послуг.

хххххххх

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

22.04.2016  № 31-11410-06-5/11705

Міністерство фінансів України щодо відображення в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності витрат, які не підтверджені первинними документами контрагентів.

https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v1705201-16#Text

 

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram