ФОП для іноземця та статус резидента

Добрий день, я громадянин Польщі. З червня минулого року проживаю на постійній основі в Україні. Маю посвідку на тимчасове проживання в Україні по працевлаштуванню. З серпня цього року планую відкрити ФОП в Україні.
Які документи мені для цього треба? Я викладач іноземних мов і планую відкрити ФОП 3 групи за спрощеною методою оподаткування.
Наскільки розумію - для цього треба обов`язково мати резидентство України. Як можу отримати довідку або підтвердження, що у мене воно є? (У банку чомусь кажуть, що я не є резидентом).
Чи є ще якісь інші аспекти цього питання, які можуть бути неочевидними або легко їх не помітити?
02.07.2025 16:46 37

Консультація виконавця

Андрій Межирицький
Адвокат
У сервісі: 3 роки
122 відгука (122 +) (0 -)
Консультацій: 311
Топ 3 спеціалізації:
  • Податкове право
  • Діяльність фізичної особи підприємця
  • Військове право

Доброго дня. Дякую за вибір.

Для реєстрації фізичною особою-підприємцем Вам не потрібно отримувати ніяких довідок про резидентство. Статус резидента України Ви отримаєте автоматично після державної реєстрації підприємницької діяльності.

Для реєстрації фізичною особою підприємцем треба отримати ідентифікаційний код платника податків (реєстраційний номер облікової картки платника податків). Цей документ видає будь-яка податкова служба. Для цього потрібно надати Ваш паспорт та документ, що підтверджує легальне перебування на території України (в Вашому випадку - посвідку на тимчасове проживання).

Після отримання коду потрібно звернутись до державного реєстратора в Центр надання адміністративних послуг за місцем реєстрації Вашого проживання (онлайн послуга реєстрації для іноземців недоступна). Реєстратору надаються ті ж самі документи (паспорт, посвідка, код, витяг про реєстрацію місцяпроживання). Також необхідно повідомити обрані КВЕДи (коди видів економічної діяльності). Для викладання іноземних мов як ФОП, найоптимальнішим КВЕДом є 85.59 "Інші види освіти, н.в.і.у.",  а також повідомити, що обираєте спрощену систему оподаткування, третю групу.

Після проведення державної реєстрації, реєстратор надасть Вам Виписку з Єдиного державного реєстру, з якою треба звернутись до обраного Вами банку для відкриття рахунку для ведення підприємницької діяльності.

Після цього можна починати працювати за обраним напрямком.

Є ще звісно аспекти зі сплатою податків, зборів та соціального внеску, отриманням готівки та використання РРО/ПРРО, а також звітуванням, але це вже наступний етап.

Якщо залишились питання, звертайтесь за телефоном +380503016755 (будь-який месенджер).

Сподіваюсь інформація буде Вам корисною. Буду дуже вдячний за відгук.

Якщо подобається, тисни кнопку
Не знайшли відповіді на своє запитання? Тоді поставте платне або безкоштовне запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram