Ще три роки тому Верховна рада зібрала голоси за впровадження нового закону, який тепер став зобов'язувати всі підприємства країни використовувати в своїй роботі стандарти міжнародного права при підготовці щорічного звіту.
З початку 2018 року деякі моменти вступили в силу і стали головним болем для багатьох великих компаній, але вже через рік був готовий повністю новий закон, який повноцінно запрацював з січня 2019.
У Кабінеті Міністрів даний проект був названий одним з найважливіших за останні роки, і бізнес повинен був піднятися з колін, щоб стати на новий рівень. Саме цього очікували головні фінансисти України: планувалося, що багато підприємств повинні були піднятися в рейтингу найкращих компаній світу, і, звичайно, очікувався великий приріст інвестицій в бізнес-проекти, звіти повинні були стати більш прозорими і легкими для ведення.
Але проблема полягає зовсім не в чарівному майбутньому, яке так добре малювали аналітики країни. Фахівців, які вміють вести дані звіти і правильно працювати зі стандартами міжнародних компаній, виявилося дуже мало, і всім бізнесам їх просто не вистачило. Відмінності між старим і новим законом були колосальними. Багато фінансистів почали швидко проходити нові курси і готувати свій мозок до довгої перебудові. Відкриті уроки, семінари, в хід пішла будь-яка корисна інформація.
Всі положення, які використовувалися раніше для обліку фінансів, не сильно відрізнялися від міжнародних, швидше за українські фахівці просто переробили їх на свій лад для більш зручного використання.
Повернемося в минуле: ще тринадцять років тому Кабінет Міністрів випустив указ, за яким старий УПБУ повинен був адаптуватися фахівцями під МСФЗ. Уже через п'ять років вийшов законопроект, що визначає правильне складання і ведення фінансового обліку в компаніях. Були виділені фірми, які повинні складати папери з опорою на стандарти міжнародного права. МСФЗ могли враховувати будь-які компанії, якщо, звичайно, вони цього хотіли, тобто за вільним бажанням. Статистика за такої вольності не збиралася, тому дізнатися, наскільки сильно поширився МСФЗ серед компаній, ми не можемо.
Через п'ять років громадська організація вирішила провести дослідження і дізнатися, скільки фахівців володіє системою обліку МСФЗ. Показники були не дуже оптимістичні: 74 відсотки всіх бухгалтерів компаній, представлених в переліку тих, які повинні подавати документи по даній системі, кажуть, що МСФЗ зараз не потрібно і тільки завдає шкоди фірмі. Відсотки, що фахівців зовсім не вміють поводитися з новими стандартами і не хочуть переробляти звіти своєї фірми найближчим часом, просто тому, що вони не зможуть цього зробити.
Зараз немає сильно живого обговорення даної новини, тому фахівців швидше за все не додалося. Якщо ви все ще сумнівайтеся, чи повинні ви подавати документи за даними стандартам, краще пізнати це якомога швидше. Уже з 2018 року повинні надавати документи згідно з цим стандартом такі фірми:
Звіти потрібно публікувати щороку на сайті фірми, але це ще не всі зміни. Тепер великі і середні компанії, які не є емітентами цінних паперів, повинні подавати документи для звіту не пізніше першого червня і виставляти їх на своєму сайті. Також до документів потрібно буде прикріплювати ще аудиторські висновки.
Такий же термін встановлений і для всіх маленьких компаній, які будуть складати звіти за МСФЗ. Ті ж особливості притаманні і їм - потрібно публікувати документи на сайті і прикріплювати висновок.
Бухгалтери всерйоз взялися за своє навчання, і тепер новий закон лежить майже у кожного на робочому столі.
Для більш зручного користування законом фінансові аналітики країни розбили всі компанії на групи за їх розміром. Тому вам потрібно дізнатися термін, за яким потрібно впровадити в підприємство МСФЗ, він відрізняється для кожної групи.
Ще восени 2017 Петром Порошенко був підписаний закон про впровадження змін в закон країни, який стосується обліку фінансів компанії. Увійшов в експлуатацію він з початку 2018 року, але лише в добровільному порядку. Компанії, які мали в штаті фахівців, які вміють поводитися з МСФЗ, відразу ж могли спробувати свої сили, іншим було рекомендовано поквапитися і найняти бухгалтерів, поки вони ще вільні.
Уже з 2019 рік звіти потрібно подавати тільки згідно з МСФЗ, і це обов'язкова умова.
Подаються документи в Національний комітет фінансових послуг з використанням спеціального веб-інтерфейсу, щоб можна було застосувати доступ до програмного забезпечення, за формою, яка затверджена Міністерством фінансів ще в 2013 році.
У 2020 році, в самому його початку, Верховна Рада порадувала новим законом, в якому були прописані зміни, що вносяться до нормативних актів країни. Тепер адміністративні податки були вдосконалені, технічні неточності подолані і законодавство набуло ідеальний і строгий вигляд, який можна показувати іншим країнам, як приклад правильної політики в області фінансів. Багато компаній отримали відстрочку по складанню звітів, згідно зі стандартами міжнародного права, щоб у них був час підготуватися і скласти все правильно. Закон вступив в силу в лютому 2020 року і став приводом для податкової реформи.
Можна сказати точно, що протягом декількох років залишиться високий попит на бухгалтерів, які вміють працювати з міжнародними стандартами і правильно переробляти звіти вже складені раніше компанією.
Можливо, з'явиться нова ніша для співробітників, яка працюють віддалено. Компанії побільше стануть приймати в свій штат кваліфікованих фахівців і відкриють для них вакантні місця.
Свої знання про цю тему бухгалтери можуть підтвердити, отримавши спеціальний диплом. Для цього потрібно пройти іспит, перед яким доведеться досконально вивчити матеріал, можна піти на курси або навчатися самостійно - тут кожен може вибирати зручний для себе вихід із ситуації.
Багато організацій стали спеціально готувати таких спеціалістів або допомагати підвищити кваліфікацію бухгалтерам, щоб вони могли не втратити роботу в період змін у фінансовому звіті.
Попит на фахівців зростає з кожним днем - це хороший шанс для заробітку, варто всерйоз задуматися про проходження курсів, які допоможуть швидко визначитися з нововведеннями в законі. Зміни є, і їх видно неозброєним оком, до них потрібно готуватися і починати стоітпрямо зараз.
Ваше запитання отримають всі консультанти В2В
Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації
Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк
В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В