Нові умови оформлення ДТП в Україні: як працює оновлений Європротокол у 2025 році

Нові умови оформлення ДТП в Україні: як працює оновлений Європротокол у 2025 році
Нові умови оформлення ДТП в Україні: як працює оновлений Європротокол у 2025 році
Ми пропонуємо
Онлайн консультант 24/7
Аналіз та підготовка документів
Онлайн чат з консультантом
Безпечна та зручна оплата

Оформлення дорожньо-транспортних пригод в Україні з початку 2025 року відбувається за новими правилами. Нововведення суттєво змінюють порядок фіксації порушень правил дорожнього руху без участі поліції. Водіям більше не потрібно зважати на розмір завданих збитків — тепер Європротокол можна заповнювати незалежно від суми шкоди. Як працює нововведення, що саме змінилося, розглянемо далі в статті.

Коли можна використовувати Європротокол

Європротокол — це можливість зафіксувати обставини аварії без виклику поліції та передати дані до страхових компаній. З 2017 року система діє в Україні під контролем МТСБУ (Моторного страхового бюро України) і працює як у паперовому вигляді, так і в електронному форматі. Онлайн-версія дозволяє внести інформацію через офіційний сервіс, де дані автоматично перевіряються та надсилаються страховим компаніям, з якими укладено договір учасниками ДТП.

Скористатися процедурою оформлення ДТП по Європротоколу дозволено за дотримання умов:

  • в аварії приймали участь не більше двох автомобілів;
  • відсутні постраждалі серед людей — завдано лише майнову шкоду автомобільному транспорту;
  • обидві машини застраховані за полісом ОСЦПВ (обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності), тобто так званою «автоцивілкою»;
  • водії були тверезі та не перебували під дією ліків, чи інших препаратів, що впливають на реакції та здатність керувати автомобілем;
  • сторони самостійно дійшли згоди щодо того, як саме сталася аварія.

Згідно з оновленим законом, що регулює обов’язкове страхування цивільної відповідальності автовласників, в 2025 році скасовано граничну суму збитків, у межах якої можна використовувати Європротокол. Раніше ця межа становила 80 тисяч гривень, і водії мали стежити, щоб вартість пошкоджень не перевищувала цей ліміт.

Також змінився максимальний розмір страхових виплат. Для автовласників нових договорів (підписаних з 1 січня 2025 року) сума компенсації збитків, отриманих в результаті ДТП, може досягати 250 тисяч гривень. Для автовласників хто оформив страховку раніше 2025 року, виплати лишаються в межах 160 тисяч.

Як відбувається процедура оформлення за Європротоколом

Процес фіксації аварії має відбуватися за певним протоколом. Власник авто може використати або стандартний бланк, який видали під час купівлі поліса «автоцивілки», або заповнити аналогічну форму в електронному вигляді. У випадку онлайн-заповнення користувач має 24 години для внесення всіх необхідних даних — відлік часу розпочинається після натискання кнопки оформлення. Заповнена інформація проходить автоматичну перевірку і далі потрапляє до системи МТСБУ (моторного (транспортного) страхового бюро України) та обробляється страховими компаніями.

Варто зазначити, що аварії не завжди трапляються з вини водіїв. В умовах військового стану, що діє в Україні з 2022 року, причинами ДТП нерідко є бойові дії. Такі приклади зайвий раз доводять необхідність простого та ефективного способу реєстрації дорожньо-транспортних пригод.

Що маємо станом на 2025 рік? Скасування ліміту на суму відшкодування та розширення страхових можливостей зробили процедуру оформлення та подачі Європротоколу більш зручною та доступною. Водії отримали більше свободи дій і менше бюрократії. Проте пам’ятайте, що у разі виникнення сумнівів щодо законності дій іншої сторони ДТП, або правильності оформлення документації, доцільно звернутися до фахівця зі страхового чи транспортного права.

Зробіть перший крок до вирішення проблеми -

проконсультуйтесь у фахівця зараз.

Задати питання

Як ми працюємо
Поставте
питання
1

Ваше запитання отримають всі консультанти В2В

Встановіть свою
ціну
2

Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації

Оплатіть
3

Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк

Отримайте
консультацію
4

В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В

Наші відгуки

Спасибо большое за информацию, всё очень граммотно!

Ольга Бородіна, 27.02.2020 23:49

Вдячна за хорошу консультацію!

Людмила , 18.08.2020 17:23

Спасибо за качественную и оперативную консультацию. Советую Марину как очень отзывчивого специалиста

Иван Андреевич, 06.11.2023 18:18

В повному обсязі відповів на всі питання. Гарно знається в правовому полі. Рекомендую.

Елена , 18.07.2022 13:02

Як завжди, дуже професійно, детально, з поясненнями і посиланнями на статті закону, це вже моя 3т...

Юрій , 03.08.2023 10:50

Дякую за вичерпну відповідь, усе доступно та зрозуміло.

Аліна , 30.04.2020 11:08

Дякую за консультацію

Дмитро , 02.04.2023 00:56

Дякую за розгорнуту та професійну відповідь

Віталій , 08.11.2024 17:16

Дякую, детально та аргументовано

Татьяна , 22.05.2024 17:54

Щиро дякую Вам, Дмитре, за розлогу і змістовну відповідь! Доступно, швидко і зручно! Приємно зд...

Оксана , 10.07.2023 15:06
Наші переваги
Дипломовані спеціалісти
Працюємо цілодобово
Персональний кабінет
Конфіденційність
88 321

Вирiшених питань

Задати питання

Часті запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram