У кожного споживача-покупця в Україні є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини йому не підійшов. Це може бути, як невідповідний розмір, фасон, колір, форма, габарити або інші підстави, за якими покупець не може використовувати товар за призначенням.
Ці правила обміну поширюються на непродовольчий товар належної якості за умови, що він не використовувався, зберіг товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також зберігся розрахунковий документ (чек), виданий споживачеві під час покупки (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів »). Спосіб оплати товару не має значення: він може бути придбаний як за готівку (безготівкові) гроші, так і в кредит.
Кабінетом Міністрів України затверджено Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню). Тому повернути товар в магазин і отримати назад свої гроші можливо не за всі групи товарів.
У цей список «неповернення» включені: всі продовольчі товари (їжа, напої, алкоголь, дитяче харчування, тютюнові вироби), ліки належної якості, медичні інструменти, прилади та апарати, предмети санітарної гігієни.
Крім того, обміну та поверненню не підлягають деякі непродовольчі товари: панчішно-шкарпеткові вироби, постільну та натільну білизну, косметика, парфумерія, товари для новонароджених, інструменти для манікюру і педикюру, ювелірні вироби, друкована продукція та інше.
З 2019 року покупці мають право повернути в аптеку куплене ліки, але для цього потрібен висновок експертизи про неналежну якість придбаного медпрепарату. Тільки при наявності такої експертизи можна вимагати відшкодування вартості покупки. Покупці можуть провести таку експертизу в лабораторіях Державної лікарської служби, які діють у великих містах України. Ця експертиза проводиться безкоштовно.
Згідно Закону України «Про захист прав споживачів» покупець протягом двох тижнів (якщо триваліший строк не встановлений продавцем) може звернутися в магазин і замінити придбаний, але не влаштував його товар, на інший. Після закінчення цього терміну повернення товару можливий тільки по гарантії.
Якщо на момент звернення аналогічного товару для заміни немає в продажу, покупець має право:
Слід врахувати, що обмін і повернення побутової техніки, особливо великогабаритної, має свої особливості. Наприклад, якщо при доставці товару додому покупець зрозумів, що цей товар йому не підходить (не розрахував габарити, не вписується в інтер'єр) можна від нього відмовитися, але за доставку цього товару треба заплатити в будь-якому випадку.
Якщо побутова техніка або електроніка вже експлуатувалася (можливо, всього кілька днів), то зробити повернення досить складно. Для цього необхідно зв'язатися з сервісним центром, доставити туди товар і чекати поки перевірять якість і збереження техніки.
Аналогічна ситуація відбувається і при поверненні мобільних телефонів і смартфонів. Для повернення цей товар не повинен мати слідів використання і зберігати товарний вигляд. Якщо з товарним виглядом пристрою все зрозуміло (немає подряпин дисплея, не пошкоджений корпус, упаковка і т.д.), то перепрошивка пристрою, установка додатків, наявність в пам'яті смартфона користувацького контенту - фотографій, відео, музики і т.д. є достатньою підставою для відмови повернути гроші за телефон. Якщо ж при огляді не виявлено ніяких підстав для відмови в прийомі телефону, покупець може або повернути свої гроші, або обміняти смартфон на новий, в тому числі з доплатою.
Щодо повернення/обміну одягу і взуття, то це можливо зробити за умови, що товар не був у експлуатації і повернений в непошкодженому і незабрудненому вигляді. Заміни взуття / одягу на нове взуття/одяг або в поверненні грошей буде відмовлено, якщо:
Для повернення грошових коштів за товар покупцеві необхідно виконати наступне:
При поверненні товару належної якості розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на момент покупки. Гроші, сплачені за товар, повертаються покупцеві в день повернення покупки, тобто розірвання договору. Якщо у продавця немає можливості повернути гроші відразу, то виплати проводяться не пізніше, ніж через 7 днів з моменту отримання товару та письмової заяви на повернення. При цьому повернення грошей здійснюється способом, яким здійснювалась оплата: або готівкою, або банківським переказом на зазначені покупцем у заяві реквізити.
Ваше запитання отримають всі консультанти В2В
Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації
Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк
В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В