Кожен громадянин України повинен бути зареєстрований у податковій службі та отримати ІПН (ідентифікаційний податковий номер).
Пред'явити номер просять у багатьох випадках, тому багато українців носять ІПН із собою. Невеликий папір формату А6 не займає місце і легко поміщається під обкладинку паспорта або інших документів. Але невеликий розмір аркуша з ідентифікаційним кодом просто втратити або пошкодити, тому питань на тему: що робити, якщо втратив ідентифікаційний код, скільки коштує відновити інн, як отримати дублікат ідентифікаційного коду в Україні, виникає дуже багато. У статті знайдемо на них відповіді та розповімо як відновити ІПН.
Один з основних елементів Державного реєстру платників податків України — ідентифікаційний номер фізичних осіб, створений з метою реєструвати та вести облік усіх громадян, для стягнення фіскальних платежів з доходів та фінансових операцій. Регламентується ведення Реєстру ст. 70 "Податкового Кодексу України".
Надається ІПН в Україні один раз і не може бути змінений протягом життя. Отримати ідентифікаційний код може будь-який громадянин країни, будь-якого віку. Крім цього, отримати ІПН можуть:
Відмовитися від присвоєння ідентифікаційного коду в Україні можна за релігійними переконаннями. Така людина зобов'язана мати відповідну позначку у паспорті.
Без ідентифікаційного коду людина не зможе робити будь-які платежі до скарбниці, отримати закордонний паспорт, оформити кредит у банку та здійснювати деякі інші фінансові операції. Не маючи ІПН в Україні, людину не приймуть на роботу, не зможуть оформити фінансові виплати.
Під час присвоєння ідентифікаційного номера в Україні, на кожну фізособу платника податків заводять картку, в яку заносять такі дані:
Сам ІПН включає 10 цифр, які служать кодовим шифруванням інформації про власника:
Відповідно, однакових номерів не може бути, навіть у близнюків чи двійнят.
Процедури присвоєння коду, відновлення довідки з ідентифікаційним номером, занесення інформації про громадян до ЄР платників податків мають відбуватися відповідно до ст. 63 "Податкового Кодексу України".
Втрата паперу з ідентифікаційним номером в Україні не рідкість. Після того, як документ знайти не вдалося, хтось одразу йде його відновлювати, а хтось ще якийсь час користується раніше зробленою копією. Але питання пред'явлення оригіналу рано чи пізно буде актуальним, тому розберемо що робити, якщо втратив ідентифікаційний код і як отримати дублікат ідентифікаційного номера.
Бувають ситуації, коли людина роками може не використовувати ІПН, але відновити її при втраті все ж таки потрібно. Пред'явити оригінал можуть попросити у банку, під час проведення нотаріальних операцій, під час укладання різних фінансових угод, оформленні держдокументів та у багатьох інших випадках.
Як було зазначено раніше, при первинному отриманні коду на кожного громадянина України заводиться облікова карта в Єдиному Державному Реєстрі платників податків. Тобто, інформація про власника вже є, її необхідно просто продублювати.
В Україні первинне отримання ідентифікаційного номера та подальші процедури відновлення проводять безкоштовно. Жодних штрафних санкцій або навіть словесного осуду за втрату або псування довідки не повинно бути і такі дії протизаконні.
Звертатися до податкової для первинного отримання довідки, або відновлення треба особисто. Якщо такої можливості немає, отримати код може уповноважена особа після пред'явлення необхідних документів.
Для неповнолітніх осіб уповноваженою особою є батьки або особи, які їх замінюють.
Кожен, хто повторно отримував довідку про надання ідентифікаційного номера, напевно звертав увагу на напис «Дублікат». Ця позначка необхідна, коли довідка була відновлена, або коли відбулася зміна прізвища.
Повторно отримати довідку про присвоєння ІПН можна в будь-якому відділенні Державної фіскальної служби.
Якщо оригінальний документ втратили, випадково зіпсували або він згодом занепав, кожен громадянин України можна отримати дублікат, звернувшись до контролюючих органів:
Підготовлені документи, які допоможуть відновити ІПН, приймають у всіх відділеннях фіскальної служби, незалежно від того, де і коли було отримано оригінал. Тому вам не доведеться їхати до іншого району міста або іншого регіону, щоб відновити довідку про присвоєння ідентифікаційного коду.
Є кілька варіантів, як можна заявити про необхідність відновлення довідки ІПН:
З документів на відновлення довідки потрібно лише паспорт, який підтверджує особистість. Також заявник повинен письмово надати про себе інформацію у відповідному бланку. Важливо писати всі дані максимально розбірливо, друкованими літерами, щоб не виникло плутанини. Виправлення робити не можна, у разі помилки, знадобиться ще один бланк. Форму можна взяти на місці, або знайти та завантажити в інтернеті, для домашнього заповнення.
Якщо замість паспорта паперового зразка людина надає ID карту, то до неї обов'язково додати довідку з демографічного реєстру.
Якщо довідка про присвоєння ІПН, яку необхідно відновити, належить неповнолітній, то до контролюючих органів необхідно звернутися батькам або уповноваженим представникам дитини. Для цього дорослий повинен мати при собі паспорт та дитяче свідоцтво про народження.
Якщо людина, якій необхідна заміна довідки про присвоєння ідентифікаційного коду, не може звернутися до фіскальної служби особисто, то поданням заяви та отриманням копії може займатися уповноважена особа.
Перелік документів, які необхідно надати у такій ситуації:
При необхідності відновити документ допоможе юрист. Таким послуги надають багато юридичних організацій та фахівців приватної практики.
Насправді, в втрати довідки ІПН немає нічого страшного і відновити її досить швидко і просто. Але робити це потрібно обов'язково, негайно звернувшись до відділення фіскальної служби.
Ваше запитання отримають всі консультанти В2В
Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації
Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк
В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В