Що робити, якщо втратив ідентифікаційний код і як його відновити

Що робити, якщо втратив ідентифікаційний код і як його відновити
Що робити, якщо втратив ідентифікаційний код і як його відновити
Ми пропонуємо
Онлайн консультант 24/7
Аналіз та підготовка документів
Онлайн чат з консультантом
Безпечна та зручна оплата

Кожен громадянин України повинен бути зареєстрований у податковій службі та отримати ІПН (ідентифікаційний податковий номер). 

Пред'явити номер просять у багатьох випадках, тому багато українців носять ІПН із собою. Невеликий папір формату А6 не займає місце і легко поміщається під обкладинку паспорта або інших документів. Але невеликий розмір аркуша з ідентифікаційним кодом просто втратити або пошкодити, тому питань на тему: що робити, якщо втратив ідентифікаційний код, скільки коштує відновити інн, як отримати дублікат ідентифікаційного коду в Україні, виникає дуже багато. У статті знайдемо на них відповіді та розповімо як відновити ІПН.

Що таке ІПН України

Один з основних елементів Державного реєстру платників податків України — ідентифікаційний номер фізичних осіб, створений з метою реєструвати та вести облік усіх громадян, для стягнення фіскальних платежів з доходів та фінансових операцій. Регламентується ведення Реєстру ст. 70 "Податкового Кодексу України".

Надається ІПН в Україні один раз і не може бути змінений протягом життя. Отримати ідентифікаційний код може будь-який громадянин країни, будь-якого віку. Крім цього, отримати ІПН можуть: 

  • іноземці, які провадять трудову діяльність на території України;
  • іноземці, які володіють чи керують компаніями, об'єктами оподаткування.

Відмовитися від присвоєння ідентифікаційного коду в Україні можна за релігійними переконаннями. Така людина зобов'язана мати відповідну позначку у паспорті. 

Навіщо потрібна ІПН

Без ідентифікаційного коду людина не зможе робити будь-які платежі до скарбниці, отримати закордонний паспорт, оформити кредит у банку та здійснювати деякі інші фінансові операції. Не маючи ІПН в Україні, людину не приймуть на роботу, не зможуть оформити фінансові виплати.

Яка інформація зазначена в ІПН

Під час присвоєння ідентифікаційного номера в Україні, на кожну фізособу платника податків заводять картку, в яку заносять такі дані:

  • ПІБ;
  • Число, місяць та рік народження;
  • Де людина народилася (населений пункт, область, район, країна);
  • Де зареєстровано зараз;
  • Для іноземців необхідно вказати громадянство;
  • Серія та номер паспорта, свідоцтво про народження або інший документ для підтвердження особи.

Сам ІПН включає 10 цифр, які служать кодовим шифруванням інформації про власника:

  • Перші п'ять означають кількість днів, скільки пройшло з 01.01.1900 року до дня народження господаря номера;
  • Наступні чотири – порядковий номер українця згідно з датою народження;
  • Дев'ята цифра вказує на ґендерну відмінність, для чоловіків використовують непарне число, для жінок парне;
  • Десята цифра – контрольна сума.

Відповідно, однакових номерів не може бути, навіть у близнюків чи двійнят. 

Як отримати та відновити ідентифікаційний номер 

Процедури присвоєння коду, відновлення довідки з ідентифікаційним номером, занесення інформації про громадян до ЄР платників податків мають відбуватися відповідно до ст. 63 "Податкового Кодексу України".

Втрата паперу з ідентифікаційним номером в Україні не рідкість. Після того, як документ знайти не вдалося, хтось одразу йде його відновлювати, а хтось ще якийсь час користується раніше зробленою копією. Але питання пред'явлення оригіналу рано чи пізно буде актуальним, тому розберемо що робити, якщо втратив ідентифікаційний код і як отримати дублікат ідентифікаційного номера. 

Бувають ситуації, коли людина роками може не використовувати ІПН, але відновити її при втраті все ж таки потрібно. Пред'явити оригінал можуть попросити у банку, під час проведення нотаріальних операцій, під час укладання різних фінансових угод, оформленні держдокументів та у багатьох інших випадках.

Як було зазначено раніше, при первинному отриманні коду на кожного громадянина України заводиться облікова карта в Єдиному Державному Реєстрі платників податків. Тобто, інформація про власника вже є, її необхідно просто продублювати.

В Україні первинне отримання ідентифікаційного номера та подальші процедури відновлення проводять безкоштовно. Жодних штрафних санкцій або навіть словесного осуду за втрату або псування довідки не повинно бути і такі дії протизаконні.

  • Первинне отримання довідки та відновлення займуть однакову кількість часу – 1-5 робочих днів. 
  • Для громадян, які не мають в Україні постійного місця проживання та тих, хто тимчасово перебуває за межами країни, терміни видачі можуть бути продовжені до 10-ти робочих днів.

Звертатися до податкової для первинного отримання довідки, або відновлення треба особисто. Якщо такої можливості немає, отримати код може уповноважена особа після пред'явлення необхідних документів.

Для неповнолітніх осіб уповноваженою особою є батьки або особи, які їх замінюють.

Кожен, хто повторно отримував довідку про надання ідентифікаційного номера, напевно звертав увагу на напис «Дублікат». Ця позначка необхідна, коли довідка була відновлена, або коли відбулася зміна прізвища.

Де можна відновити ІПН в Україні

Повторно отримати довідку про присвоєння ІПН можна в будь-якому відділенні Державної фіскальної служби. 

Якщо оригінальний документ втратили, випадково зіпсували або він згодом занепав, кожен громадянин України можна отримати дублікат, звернувшись до контролюючих органів:

  • які розташовані за місцем реєстрації або проживання;
  • які розташовані у місцях отримання доходу, що оподатковується;
  • які розташовані у місцях інших об'єктів оподаткування.

Підготовлені документи, які допоможуть відновити ІПН, приймають у всіх відділеннях фіскальної служби, незалежно від того, де і коли було отримано оригінал. Тому вам не доведеться їхати до іншого району міста або іншого регіону, щоб відновити довідку про присвоєння ідентифікаційного коду.

Є кілька варіантів, як можна заявити про необхідність відновлення довідки ІПН:

  • людина, якій потрібна довідка, звертається особисто до контролюючого органу;
  • для офіційного звернення до контролюючих органів, оформляється довіреність на іншу людину;
  • за допомогою надсилання рекомендованого листа;
  • на сайті Державної Фіскальної Служби України, у найближчому майбутньому планується запровадити прийом електронних заяв.

З документів на відновлення довідки потрібно лише паспорт, який підтверджує особистість. Також заявник повинен письмово надати про себе інформацію у відповідному бланку. Важливо писати всі дані максимально розбірливо, друкованими літерами, щоб не виникло плутанини. Виправлення робити не можна, у разі помилки, знадобиться ще один бланк. Форму можна взяти на місці, або знайти та завантажити в інтернеті, для домашнього заповнення.

Якщо замість паспорта паперового зразка людина надає ID карту, то до неї обов'язково додати довідку з демографічного реєстру.

Як відновити довідку ІПН дитині

Якщо довідка про присвоєння ІПН, яку необхідно відновити, належить неповнолітній, то до контролюючих органів необхідно звернутися батькам або уповноваженим представникам дитини. Для цього дорослий повинен мати при собі паспорт та дитяче свідоцтво про народження.

Як відновити довідку ІПН за довіреністю

Якщо людина, якій необхідна заміна довідки про присвоєння ідентифікаційного коду, не може звернутися до фіскальної служби особисто, то поданням заяви та отриманням копії може займатися уповноважена особа.

Перелік документів, які необхідно надати у такій ситуації:

  • Документ, що засвідчує особу довіреної особи, паспорт.
  • Копія паспорта того, кому потрібна довідка ІПН.
  • Нотаріально завірена довіреність та копія.

При необхідності відновити документ допоможе юрист. Таким послуги надають багато юридичних організацій та фахівців приватної практики.

Насправді, в втрати довідки ІПН немає нічого страшного і відновити її досить швидко і просто. Але робити це потрібно обов'язково, негайно звернувшись до відділення фіскальної служби.

Зробіть перший крок до вирішення проблеми -

проконсультуйтесь у фахівця зараз.

Задати питання

Як ми працюємо
Поставте
питання
1

Ваше запитання отримають всі консультанти В2В

Встановіть свою
ціну
2

Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації

Оплатіть
3

Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк

Отримайте
консультацію
4

В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В

Свіжі питання в базі
Наші відгуки

Спасибо! Всё понятно, буду дальше действовать.

Людмила , 08.06.2019 11:53

Все чудово, дуже вдячна за консультацію. Швидко отримала чіткі відповіді на всі мої питання)

Віра , 15.05.2023 20:24

Дякую за дуже змістовну консультацію!

Виктория , 13.05.2022 00:39

Всё прошло очень круто. Получил детальный ответ на все свои вопросы о полуении отсрочки. Огромное...

Никита , 06.08.2022 16:08

Дякую! Неймовірно оперативно! Але невеличке питання залишалось. 2015 рік був перехідним, тому не ...

Виктория , 17.07.2019 16:57

Всі питання уточнено, інформацію надано у повному обсязі

Тім , 06.08.2022 13:50

Дуже оперативно,Дякую

Юрій , 16.05.2022 15:40

Дуже кваліфікована консультація

Олег , 13.03.2022 12:51

Дякую за консультацію, швидко і доступно

Сергей , 09.08.2022 12:51

ДУЖЕ ВАМ ВДЯЧНА! ЩИРО ДЯКУЮ! РЕКОМЕНДУЮ!

ОЛЕНА , 19.05.2021 11:10
Наші переваги
Дипломовані спеціалісти
Працюємо цілодобово
Персональний кабінет
Конфіденційність
88 321

Вирiшених питань

Задати питання

Часті запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram