Поштові пересилки в Україні регулюються низкою законодавчих і нормативних актів, основними з яких є: Закон України «Про поштовий зв'язок» (далі по тексту - Закон) та Правила надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою КМУ від 05.03.2009 року (далі по тексту - Правила).
Відповідно до Закону посилкою є поштове відправлення з предметами культурно-побутового та іншого призначення, що не заборонено законодавством для пересилання, розміри, маса і порядок пересилання яких регламентується законодавством. Отже, заборонені предмети - зброю, наркотики, культурні цінності поштою не можна надіслати.
Правила пересилання визначають, що посилка може бути двох видів: із зазначенням вартості вмісту і без вказівки вартості.
Універсальні послуги включають відправлення посилок без вказівки цінності вагою до 10 кг, розміром не більше 500 х 500 х 400 мм.
Посилки з масою понад 10,5 кг вважаються великоваговими, з перевищенням зазначеного вище розміру - великогабаритними. Їх відправлення відбувається з дотриманням додаткової процедури упаковки, зважування і т.д. Однак ні вага, ні габарити на питання доставки посилки не впливають.
Адресат внутрішньої поштової пересилки інформується про прибуття посилки по телефону (зазначеному відправником), або відповідним поштовим повідомленням, яке листоноші залишають в поштовій скриньці.
Звертаємо увагу, що поштові відправлення (посилки в тому числі) до моменту вручення адресату є власністю відправника, а тому і збиток, в разі її втрати, заподіюється саме відправнику, а не одержувачу посилки.
Пунктом 129 Правил передбачено, що за неналежне виконання послуг поштового зв'язку оператор несе відповідальність відповідно до закону. Такими ситуаціями можуть бути: посилка вкрадена, присвоєна або навмисне знищено. Крім того Правилами передбачена матеріальна відповідальність оператора зв'язку перед вантажовідправником за втрату посилки.
Для того, щоб з'ясувати що ж сталося з посилкою, необхідно звернутися до поштового відділення, з якого відправлялася посилка, із заявою про її розшук. Ця послуга (розшук) - платна. Радимо з такою самою заявою про розшук звернутися і в поштове відділення, куди повинна була прийти посилка. Тільки після двох відповідей з пошти, стане ясно, що посилка загублена.
Після цього можна звертатися до Генерального директора УДППЗ «Укрпошта» із заявою про відшкодування шкоди (лист-претензія), направивши його рекомендованим листом. Заява-претензія, яка надійшла оператору, має бути розглянута в максимально стислі терміни, але не пізніше 1 місяця з дня його надходження, як передбачено Законом України «Про звернення громадян».
Згідно зі статтею 18 Закону за порушення законодавства в сфері надання послуг поштового зв'язку оператор несе наступну матеріальну відповідальність:
Виходячи з вищевикладених розмірів шкоди, можна зробити висновок, що вигідніше відправляти посилку, вказуючи її цінність, хоча за вартістю послуг в цьому випадку посилка обійдеться дорожче.
Якщо користувач послуги не згоден з розміром відшкодування, який йому визначив оператор, то виникли суперечки між користувачами і операторами розглядаються у судовому порядку.
При цьому слід врахувати, що відшкодування збитку недержавними службами поштових пересилань такими, як «Нова пошта», і інші відбувається також відповідно до Закону. Однак такі служби можуть додатково приймати свої нормативні акти і встановлювати в них інші правила відшкодування шкоди. При цьому такі нормативні документи повинні обов'язково оприлюднюватися клієнту або містяться в договорі про надання послуг.
Звертаємо увагу, що термін позовної давності по втраті посилки становить 6 місяців і після закінчення цього терміну, оператор має право обґрунтовано відмовити вам у розгляді заяви.
Ваше запитання отримають всі консультанти В2В
Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації
Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк
В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В