Що робити, якщо загубилася посилка

Що робити, якщо загубилася посилка
Що робити, якщо загубилася посилка
Ми пропонуємо
Онлайн консультант 24/7
Аналіз та підготовка документів
Онлайн чат з консультантом
Безпечна та зручна оплата

Поштові пересилки в Україні регулюються низкою законодавчих і нормативних актів, основними з яких є: Закон України «Про поштовий зв'язок» (далі по тексту - Закон) та Правила надання послуг поштового зв'язку, затверджених постановою КМУ від 05.03.2009 року (далі по тексту - Правила).

Відповідно до Закону посилкою є поштове відправлення з предметами культурно-побутового та іншого призначення, що не заборонено законодавством для пересилання, розміри, маса і порядок пересилання яких регламентується законодавством. Отже, заборонені предмети - зброю, наркотики, культурні цінності поштою не можна надіслати.

Правила пересилання визначають, що посилка може бути двох видів: із зазначенням вартості вмісту і без вказівки вартості.

Універсальні послуги включають відправлення посилок без вказівки цінності вагою до 10 кг, розміром не більше 500 х 500 х 400 мм.

Посилки з масою понад 10,5 кг вважаються великоваговими, з перевищенням зазначеного вище розміру - великогабаритними. Їх відправлення відбувається з дотриманням додаткової процедури упаковки, зважування і т.д. Однак ні вага, ні габарити на питання доставки посилки не впливають.

Адресат внутрішньої поштової пересилки інформується про прибуття посилки по телефону (зазначеному відправником), або відповідним поштовим повідомленням, яке листоноші залишають в поштовій скриньці.

Звертаємо увагу, що поштові відправлення (посилки в тому числі) до моменту вручення адресату є власністю відправника, а тому і збиток, в разі її втрати, заподіюється саме відправнику, а не одержувачу посилки.

Пунктом 129 Правил передбачено, що за неналежне виконання послуг поштового зв'язку оператор несе відповідальність відповідно до закону. Такими ситуаціями можуть бути: посилка вкрадена, присвоєна або навмисне знищено. Крім того Правилами передбачена матеріальна відповідальність оператора зв'язку перед вантажовідправником за втрату посилки.

Для того, щоб з'ясувати що ж сталося з посилкою, необхідно звернутися до поштового відділення, з якого відправлялася посилка, із заявою про її розшук. Ця послуга (розшук) - платна. Радимо з такою самою заявою про розшук звернутися і в поштове відділення, куди повинна була прийти посилка. Тільки після двох відповідей з пошти, стане ясно, що посилка загублена.

Після цього можна звертатися до Генерального директора УДППЗ «Укрпошта» із заявою про відшкодування шкоди (лист-претензія), направивши його рекомендованим листом. Заява-претензія, яка надійшла оператору, має бути розглянута в максимально стислі терміни, але не пізніше 1 місяця з дня його надходження, як передбачено Законом України «Про звернення громадян».

Згідно зі статтею 18 Закону за порушення законодавства в сфері надання послуг поштового зв'язку оператор несе наступну матеріальну відповідальність:

  • за повну втрату реєстрованих поштових відправлень (рекомендованого листа, бандеролі, поштової картки, повідомлення про вручення поштового відправлення), посилок і прямих контейнерів без оголошеної цінності - відшкодування вартості послуг поштового зв'язку та штраф у розмірі 100% вартості цих послуг (тобто, якщо, наприклад, послуги пересилки неоціненої посилки обійшлися вам в 50 грн., ви маєте право на отримання відшкодування в розмірі 100 грн., що еквівалентно витраті на оформлення пересилання і 100% штрафу від цієї суми);
  • за часткову втрату вкладення посилки без оголошеної цінності - відшкодування його вартості пропорційне масі втраченої частини посилки шляхом ділення розміру тарифу за пересилання на чисту масу вкладення та штраф у розмірі 100% вартості послуг поштового зв'язку (тобто, якщо ви заплатили за пересилку 100 грн. при загальній вазі посилки в 5 кілограм, і загублений вазі в 1 кілограм, в результаті ви отримаєте - 100 + 100х1 / 5 = 120 грн.)
  • за повну втрату посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі - відшкодування в розмірі суми оголошеної цінності поштового відправлення, вартості послуг поштового зв'язку та штраф у розмірі 25 відсотків вартості цих послуг (тобто, якщо ви визначили вартість посилки в 100 грн. І витратили на пересилку ще 100 грн., в результаті втрати отримаєте 100 + 100 + 25 = 225 грн.)
  • за часткову втрату вкладення посилки з оголошеною цінністю, листа або бандеролі з описом вкладення - повернення (відшкодування) вартості вкладення або його пошкодженої частини згідно з описом, вартості послуг поштового зв'язку та штраф у розмірі 25 відсотків вартості цих послуг.

Виходячи з вищевикладених розмірів шкоди, можна зробити висновок, що вигідніше відправляти посилку, вказуючи її цінність, хоча за вартістю послуг в цьому випадку посилка обійдеться дорожче.

Якщо користувач послуги не згоден з розміром відшкодування, який йому визначив оператор, то виникли суперечки між користувачами і операторами розглядаються у судовому порядку.

При цьому слід врахувати, що відшкодування збитку недержавними службами поштових пересилань такими, як «Нова пошта», і інші відбувається також відповідно до Закону. Однак такі служби можуть додатково приймати свої нормативні акти і встановлювати в них інші правила відшкодування шкоди. При цьому такі нормативні документи повинні обов'язково оприлюднюватися клієнту або містяться в договорі про надання послуг.

Звертаємо увагу, що термін позовної давності по втраті посилки становить 6 місяців і після закінчення цього терміну, оператор має право обґрунтовано відмовити вам у розгляді заяви.

Зробіть перший крок до вирішення проблеми -

проконсультуйтесь у фахівця зараз.

Задати питання

Як ми працюємо
Поставте
питання
1

Ваше запитання отримають всі консультанти В2В

Встановіть свою
ціну
2

Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації

Оплатіть
3

Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк

Отримайте
консультацію
4

В стислі терміни від 2 годин на офіційному бланку В2В

Наші відгуки

Дякую.

Олена , 13.02.2020 23:19

Дякую, дякую за оперативність та максимальну зрозумілість відповіді

Юрій , 02.07.2020 10:00

Спасибо, доволен консультацией, буду следовать вашим советам

Данил Ковалев, 17.11.2019 14:03

Дякую за консульта!

Яна Казимир , 25.09.2019 09:16

Спасибо большое! Всё ясно и понятно, и очень быстро!!

Ирина , 28.10.2019 17:52

Адвокат гарно розписала відповідь на юридичну задачу. Задоволений. Прошу пані Бекало зв'язати...

Роман , 24.08.2019 22:18

Очень хороший специалист

Карен , 01.04.2020 14:35

спасибо вы очень помогли

Андрей , 09.02.2020 21:41

Николай Павлович большое Вам спасибо за проделанную работу. Очень всё понятно и рассудительно мн...

Николай Андреевич , 05.03.2020 20:55

Все отлично

Антон , 25.07.2020 05:36
Наші переваги
Дипломовані спеціалісти
Працюємо цілодобово
Персональний кабінет
Конфіденційність
88 321

Вирiшених питань

Задати питання

Часті запитання