Відповідно до законодавства України, нерезидент, якому належить нерухомість, має повне право продати її або подарувати. У даній статті ми розглянемо, з чим же стикаються нерезиденти при продажі або даруванні нерухомості.
Нерезидент - це фізична особа, особа без громадянства або юридична особа, зареєстрована і постійно проживає на території іншої держави. При цьому, згідно із законодавством, постійним місцем проживання визначається країна, в якій людина прожила більше року.
Також, якщо громадянин України перебуває на території іншої держави не за службовими обов'язками і не пов'язаний трудовим договором, він отримує статус нерезидента. Але якщо ви проживаєте за кордоном і пов'язані трудовими відносинами протягом терміну, визначеного законом, ви - український резидент.
В Україні, згідно із законом, громадяни іноземці старше 18 років мають право придбавати та розпоряджатися своїм майном, за умови законного перебування в країні, підтвердженого документально. Так, як же нерезиденту продати нерухомість, нічого не порушивши? Розглянемо далі.
Для того щоб іноземцю продати майно на території України, необхідно:
При наявності всіх перекладених українською мовою особистих документів, необхідно звернутися до Державної податкової інспекції для оформлення ІПН (ідентифікаційного податкового номера), останнього документа дозволяє перейти до оформлення угоди купівлі-продажу нерухомості.
Зверніть увагу, якщо банківський рахунок нерезидента знаходиться за кордоном, то оплата буде в валюті тієї держави, де відкрито рахунок. При покупці нерухомості вартістю понад 150000 гривень, покупець повинен підтвердити наявність даної суми довідкою про доходи, довідкою про заробітну плату або іншими документами.
Відповідно до Податкового кодексу України, іноземний громадянин може не сплачувати податок з продажу нерухомості при дотриманні наступних умов:
Якщо не дотримано жодне з перелічених умов, то податок фізичної особи складе 18%, а військовий збір - 1,5%.
За згодою обох сторін угоди державне мито сплачується в рівних частках і в порядку встановленому Податковим кодексом України. При покупці нерухомості в другій і подальші рази, іноземці та громадяни України, відповідно до Закону "Про збір на обов'язкове пенсійне страхування", сплачують 1% від угоди на даний збір. Перш ніж іноземний громадянин вирішить продати своє майно, він повинен уточнити, чи укладено між Україною та його державою угоду, що захищає його від подвійної сплати податків.
Будь-яке майно, що належить іноземцю, згідно з українським законодавством, може бути передано в дар будь-якій особі, як нерезиденту, так і громадянину України.
Для оформлення угоди обом сторонам з паспортами та ІПН необхідно скласти договір і нотаріально його запевнити. Крім раніше зазначених документів, які у нерезидента вже належно оформлені, повинні бути надані наступні:
Після оформлення договору дарування необхідно сплатити податки: прибутковий податок (незалежно від ступеня споріднення учасників угоди) - 18% і військовий збір - 1,5%. Державне мито сплачується в рівних частках. Резидент здійснює всі платежі після оформлення угоди.
При оформленні угоди між іноземцями, у обох сторін повинні бути нотаріально завірені переклади особистих документів на українську мову і оформлений в державній податковій інспекції ІПН (ідентифікаційний податковий номер). При оформленні подібної угоди нерезиденти зобов'язані спочатку сплатити податки, а після нотаріально завірити договір дарування.
Згідно з українським законодавством, іноземець може реалізовувати своє майно, що перебуває на Україні, будь-якій особі. Сплата податків сторонами безпосередньо залежить від типу угоди. Є перелік ситуацій, в яких нерезидент звільняється від сплати податків. Залежно від вартості нерухомості та валюти рахунку, необхідно забезпечити документальне і законне підтвердження угоди.
Ваше запитання отримають всі консультанти В2В
Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації
Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк
В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В