Повернення та обмін товару, купленого в інтернет-магазині

Повернення та обмін товару, купленого в інтернет-магазині
Повернення та обмін товару, купленого в інтернет-магазині
Ми пропонуємо
Онлайн консультант 24/7
Аналіз та підготовка документів
Онлайн чат з консультантом
Безпечна та зручна оплата

У кожного споживача-покупця в Україні є законна можливість протягом 14 днів обміняти або повернути куплений товар, якщо він з якоїсь причини йому не підійшов, навіть в разі придбання цього товару в інтернет-магазині.

Неправомірні відмови повернення грошей або обміну товару з боку інтернет-магазину досить поширені, але для законного повернення/обміну покупцеві необхідно виконати наступні дії, зокрема, вивчити правову основу процедури повернення товару.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів», споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на:

1) захист своїх прав державою;

2) належну якість продукції та обслуговування;

3) безпеку продукції;

4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);

5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;

6) звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;

7) об'єднання в громадські організації споживачів (об'єднання споживачів).

Згідно ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, у якого він був придбаний, якщо товар не підійшов йому за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин і не може бути ним використаний за призначенням.

Покупець має право на обмін товару належної якості протягом 14-ти днів, не рахуючи дня покупки, якщо триваліший строк не встановлений продавцем. Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.

Якщо в наявності немає аналогічного товару на заміну, покупець має право вибору, а саме:

  • придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості;
  • розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару;
  • здійснити обмін товару на аналогічний товар при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.

При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем провадяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості повернути гроші в день розірвання договору - в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом 7-ми днів.

Таким чином, якщо покупця не влаштовує покупка, то він має право повернути або обміняти товар, а продавець, в свою чергу, зобов'язаний повернути гроші або зробити належну заміну в установлені законодавством терміни.

Наказом Міністерства економіки України №103 від 19.04.2007 року «Про затвердження Правил продажу товарів на замовлення та поза торговельними й офісними приміщеннями» передбачено, що споживач має право розірвати договір, укладений поза торговельними й офісними приміщеннями, за умови повідомлення про це продавця протягом 14 днів з дати отримання документа, що засвідчує факт здійснення правочину поза торговельними або офісними приміщеннями, або прийняття товару, або першої поставки такого товару, за умови, що такий товар є річчю, а прийняття чи поставка товар відбувається пізніше часу одержання споживачем документа на їх продаж.

Продавець зобов'язаний повернути сплачені гроші не пізніше 30-ти днів з моменту повідомлення споживачем про розірвання договору. Споживач має право не віддавати товар до моменту повернення йому сплаченої суми грошей.

Якщо вищеописана процедура привела до конфлікту з інтернет-магазином, компромісу не досягнуто, то необхідно діяти за наступною схемою:

  • скласти аргументовану письмову претензію в двох примірниках на ім'я продавця з вимогою повернути або обміняти товар, до якої докласти підтвердження оплати (товарний чек, квитанція тощо);
  • один екземпляр претензії доставити безпосередньо в магазин, а на другому - просити працівника (менеджера, адміністратора) поставити підпис і даний екземпляр залишити у себе, як підтвердження про отримання;
  • якщо представник магазину відмовляється ставити підпис на претензії і / або отримувати її, необхідно направити цінним листом з описом вкладення та повідомленням;
  • претензію продавець повинен розглянути не пізніше 30-ти днів з моменту повідомлення вами про розірвання договору;
  • вимагати у продавця адресу, за якою він може повернути або обміняти товар;
  • якщо у встановлені законом терміни вимоги покупця не задоволені (проігноровані), то можна звернутися в суд і/або інші уповноважені органи.

У письмовому зверненні-претензії інтернет-магазину слід «нагадати», що за порушення законодавства про захист прав споживачів передбачені штрафи.

У той же час покупцеві слід врахувати, що постановою КМУ №172 від 19.03.1994 року «Про реалізацію окремих положень Закону України« Про захист прав споживачів », затверджено перелік товарів, які не підлягають обміну, поверненню, а також перелік сезонних товарів, гарантійні терміни яких розраховуються з початку відповідного сезону.

Зробіть перший крок до вирішення проблеми -

проконсультуйтесь у фахівця зараз.

Задати питання

Як ми працюємо
Поставте
питання
1

Ваше запитання отримають всі консультанти В2В

Встановіть свою
ціну
2

Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації

Оплатіть
3

Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк

Отримайте
консультацію
4

В стислі терміни від 2 годин на офіційному бланку В2В

Наші відгуки

Дякую

Іван , 17.08.2020 13:54

Супер

Виталий , 17.01.2021 13:59

Спасибо огромное за Вашу помощь♥️

Анастасия , 03.09.2019 21:01

Я очень благодарна Вам за помощь ,ведь не знаю закона мы не можем поступать правильно ,надеюсь эт...

Ольга , 05.01.2020 22:09

Дякую за оперативну відповідь! Я з'ясувала те, що мене цікавило. На цьому сервісі працюють пр...

Марія , 14.09.2019 20:00

Все прошло хорошо. Спасибо Дмитрию за терпение.

Яків , 20.10.2020 13:59

Я не вижу ответ на свои вопросы

Екатерина , 15.01.2020 20:34

Спасибо за информацию,приму к сведению

Артем , 03.10.2019 19:54

Спасибо.Стройка там умерла навсегда.В залоге были именные целевые облигации , имитированные Застр...

Елена , 16.12.2019 17:54

Большое спасибо за ответ и оперативность!

Екатерина , 11.11.2019 21:31
Наші переваги
Дипломовані спеціалісти
Працюємо цілодобово
Персональний кабінет
Конфіденційність
88 321

Вирiшених питань

Задати питання

Часті запитання