Такий складний процес, як вступ в спадок, сам по собі має дуже багато нюансів, яких не знає звичайний людина, особливо іноземець. Найчастіше до юристів звертаються з питаннями:
Ми постаралися розібратися в даних спірних моментах і дати вам покрокову інструкцію для отримання права на спадок в Україні.
Сама по собі процедура прийняття майна в зв'язку з вступом у спадщину не складна, але є два моменти, які всерйоз її ускладнять - спадкодавець жив певні місяці життя, в тому числі останні, не в Україні, а також якщо ви з'являйтеся нерезидентом даної країни.
Це означає, що ви перебуваєте на території країни менше півроку протягом одного року. До речі, це відноситься як до іноземців, так і громадян України. Якщо ви маєте реєстрацію в іншій країні, тобто прописані не тут, ви також отримаєте даний статус.
Ми описали процес прийняття спадщини для тих людей, яким присвоєно статус нерезидента, вони майже завжди живуть за кордоном.
Потрібно вивчити 71 статтю закону України, саме вона визначає ставлення до міжнародного приватного права. У ній сказано, що успадкування такого майна буде визначатися тільки законом даної країни.
Значить, щоб отримати річ, яка належить вам, потрібно буде пройти всю процедуру вступу в спадщину, вона описана в законодавчих актах України. Тут не має значення місце складання заповіту, проживання або перебування до смерті померлого (особливі моменти є, але про це трохи нижче).
Якщо спиратися на закони України, то відмінності в процесі успадкування, будь-то постійний житель країни або іноземець, а також резидент / нерезидент - немає. Саме основне - це відмінність у сумі податку, який вам доведеться сплатити при вступі у спадок.
Запам'ятайте, в будь-якому випадку термін, протягом якого ви зможете прийняти спадщину, становитиме шість місяців, статус ваш неважливий.
Якщо говорити коротко і зрозуміти, то це згоду спадкоємця на вступ в спадок. Для підтвердження намірів подається спеціальну заяву нотаріусу, в ньому прописується ваше угоду.
Важливо встигнути подати папери протягом півроку, можна навіть відразу не приступати до оформлення, якщо у вас немає на це часу, головне - звернутися до нотаріуса із заявою. Пізніше ви вирішите всі питання, пов'язані з оформленням власності, яку отримали у спадок.
Виходить, що вся процедура спадкування ділиться на два етапи: спочатку ви приймайте майно - подаєте заяву; оформляєте спадщину і стаєте власником. Для заяви закон визначив рамки - шість місяців, але, щоб провести процедуру оформлення, їх немає, робіть все по можливості і нікуди не поспішайте.
Ви можете оформити довіреність тій людині, якій повністю вірите. Він, звичайно, повинен проживати в Україні, щоб пройти всю процедуру від вашого обличчя. Найміть адвоката, і він зробить все документи. Вибирайте фахівця, щоб він самостійно працював з нотаріусом і пояснив вам кожен свій крок - так ви будете впевнені в його старанності.
Підбираємо нотаріуса. Для цього можна найняти людину, яка:
Не настільки важливо, буде він державним або приватним, головне, щоб ви йому довіряли, і він не підвів вас в самий відповідальний момент роботи. Краще підбирати нотаріуса за відгуками знайомих або звернутися в спеціальну компанію, яка зробить це за вас.
Зауважте, що багато хто просто не беруться за справу, якщо дізнаються, що успадковує майно нерезидент, або піднімають в такому випадку ціну на свої послуги - це теж потрібно обговорювати з самого початку.
Тут важливо правильно оформити довіреність особі, яка буде здійснювати операцію. У нього залишається оригінал довіреності, вам можуть вислати копію або просканувати документ. Потрібно прописати всі права і обов'язки людини, який діє від вашого обличчя, щоб у нього під час процесу оформлення не виникало додаткових проблем.
Коли ви оформляєте документ (довіреність), перебуваючи за межами України, то не забудьте її підписати у вашого нотаріуса, таким чином ви зробіть її законною. Якщо цей процес не пройдений, то довірена людина нічого не зможе зробити - папір буде просто недійсна. Можна запевнити документ не тільки у нотаріуса, але також звернутися в консульство при посольстві України вашої держави, вони можуть це зробити, але не у всіх випадках, слід уточнити це вже на місці, але обов'язково зробіть це заздалегідь.
Нотаріус, який знаходиться в країні, де знаходиться майно, розповість, як правильно написати заяву, як оформити, щоб справа була відкрита. Після того як всі папери будуть підготовлені, вони повинні бути підписані спадкоємцем особисто.
Якщо ви перебуваєте за кордоном, то після підписання паперів, віднесіть їх для законного оформлення до вашого нотаріусу. Можна звернутися до нього з проханням допомогти з написанням заяви і там же провести процедуру легалізації, хороший нотаріус зможе це зробити разом.
Подати заяву нотаріусу, який знаходиться за місцем знаходження майна, можна вже через довірену вами особа.
Заява вже написано - це найголовніший документ, але крім цього не можна забувати і про інших, які часто не беруть до уваги спадкоємці. Вам потрібно підготувати папери, які доводять ваші зв'язку з померлим чоловіком - вони обов'язкові і грають важливу роль в підтвердження вашого права на майно. Їх потрібно передати нотаріусу. Чужа людина, якщо тільки він не вказаний у документі і не існує договору по довічного утримання померлого, не зможе подати заяву на право успадковувати майно, це не законно.
Список документів, потрібних для подання нотаріусу, завжди різний, все залежить від ситуації, в якій ви вступайте в спадок:
Всі дії, які ми описали вище, повинні закінчитися однаково - передаємо пакет документів нотаріусу і на вас відкривається спадкову справу. Це можна зробити самостійно або через довіреність, яку ви видали іншій людині. Після відкриття справи, вам буде видана виписка про реєстрацію.
Важливо розуміти, що відкриття справи - це тільки один з етапів отримання спадщини, який потрібно виконати протягом півроку з дня смерті. Коли даний етап буде пройдений, ви отримаєте виписку про реєстрацію справи. Потім ви зможете подати документи на оформлення майна, отримання права власності і всі інші моменти, але тільки після закінчення шести місяців, тому що в цей час можуть з'явитися ще інші спадкоємці.
Як правило, цей етап займе у вас трохи більше часу, тому що нотаріус зобов'язаний перевірити всі документи, всі права на майно, яке ви отримаєте в свою власність. Коли не надається в наявності потрібних документів, то їх ви зобов'язані будете донести або, якщо знадобиться, оформити заново. Потім нотаріус буде відправляти запит вже в інші органи, які підтверджують ваше право на отримання майна та вступ в спадок, - це все забирає багато часу.
Важливо віддати всі папери, які знадобляться нотаріуса, для підтвердження вашого права на нерухомість. Вони можуть відрізнятися досить сильно, в залежності від вашої індивідуальної ситуації, запитайте у вашого фахівця:
Тепер ми підійшли до останнього моменту - це видача документа про право на спадщину. Нотаріус може відразу ж зареєструвати вас як власника майна, тобто при видачі права на спадщину, ви відразу отримаєте документ про власність. Це останній етап в отриманні спадщини, ви тепер будете повноправним власником і можете розпоряджатися нерухомістю, як вам завгодно.
Якщо ви не можете самостійно взяти участь в отриманні спадщини, можна звернутися до перевірених юристам - вони оформлять всі за вас і приїжджати для цього в Україні вам не потрібно.
Ваше запитання отримають всі консультанти В2В
Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації
Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк
В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В