Що не можна включати до витрат підприємцю, який працює за загальною схемою

Що не можна включати до витрат підприємцю, який працює за загальною схемою
Що не можна включати до витрат підприємцю, який працює за загальною схемою
Ми пропонуємо
Онлайн консультант 24/7
Аналіз та підготовка документів
Онлайн чат з консультантом
Безпечна та зручна оплата

У статті ми розберемо, які види витрат підприємець на загальній системі оподаткування не повинен відображати в звітності. 

Об'єктом оподаткування для підприємців є, відповідно до трактування з Податкового кодексу України, чистий дохід. Тобто - різниця між загальним доходом і витратами, які повинні бути офіційно підтверджені і повинні ставитися до господарської діяльності підприємця.

Важливо: всі розрахункові операції підприємець повинен фіксувати в Книзі обліку доходів і витрат - це вимога відображена в наказі Міндоходов від 16.09.13 р

Отже, розберемося, які види витрат і витрат підприємець може не зараховувати до статей витрат.

Вартість ПДВ

Суми ПДВ вже автоматично нараховуються до вартості придбаних / проданих товарів чи послуг. Ці суми підприємець не додає до витрат.

Без підтвердження первинними документами

Відповідно до закону, всі витрати на господарські операції повинні відображатися в первинної документації (далі скорочено - ПД). Однак в реальності у підприємця можуть виникнути певні витрати внаслідок економічних або технологічних факторів. Тоді виникає питання - чи потрібно включати їх до витрат для обліку податків, якщо вони не відображені в ПД? 

Думка з цього приводу є у Державної фіскальної служби України. Вона зазначає, що такі витрати, викликані з природним спадом товарних запасів / залишків, можна не включати до витрат. Відповідальність за це законодавством не передбачена. 

Що стосується амортизаційних відрахувань за тими основними засобами (далі скорочено - ОС), які купуються підприємцем, по виготовленим ОС і по нематеріальних активів. З 1 січня 2017 року їхня можна включати до складу витрат - з урахуванням вартості по кожному об'єкту оподаткування окремо.

Витрати, не пов'язані з веденням господарської діяльності

До цієї статті можуть ставитися наступні витрати:

  • благодійна або спонсорська допомога - навіть якщо сума була направлена некомерційної організації;
  • військовий збір, що становить 1,5% від чистого доходу.

Решта витрат, наприклад, витрати на мобільний зв'язок (у тому випадку, якщо вона пов'язана з господарською діяльністю, і це підтверджено документами) потрібно включати в загальні витрати.

Витрати, які не ввійшли до переліку витрат Податкового кодексу

Тут мова йде про конкретний пункт No117.4, в якому відображені ті витрати, які не включаються до витрат. наприклад;

  • сума від'ємної курсової різниця при операціях в іноземній валюті;
  • оплата оренди держвласності;
  • земельний податок;
  • витрати на відрядження співробітників;
  • оплата охорони приміщень, де ведеться господарська діяльність;
  • бухгалтерські та витрати на страховку і інші варіанти.

Більш докладно і з поясненнями можна знайти в зазначеному пункті ПКУ.

Витрати подвійного призначення

Це стосується витрат основних засобів (далі скорочено - ОС), які не включаються до витрат підприємця. 

Пояснення. До ОС відносяться такі об'єкти:

  • транспортні засоби - вантажні і легкові;
  • житлова нерухомість;
  • ділянки землі.

Наднормативні витрати на паливо для вантажних ТЗ

Якщо витрати пально-мастильних матеріалів не перевищують нормативні показники і пов'язані з господарською діяльністю підприємця, то їх можна включити в загальні витрати. Якщо паливні витрати перевищили нормативи, то вони перестають ставитися до витрат господарської діяльності.

Перераховані вище витрати - це не повний перелік бур'янів витрат. До кожної статті витрат потрібно ставитися максимально уважно щодо включення їх до складу витрат для подальшого податкового обліку. Якщо підприємець буде запідозрений в необгрунтованому заниженні доходу, то податкова служба має право не тільки донарахувати податок, але і ввести штрафні санкції. Тому підприємець повинен включити до складу своїх витрат конкретно ті витрати, які безпосередньо прописані в Податковому кодексі, і ті, що офіційно підтверджені первинною документацією.

Зробіть перший крок до вирішення проблеми -

проконсультуйтесь у фахівця зараз.

Задати питання

Як ми працюємо
Поставте
питання
1

Ваше запитання отримають всі консультанти В2В

Встановіть свою
ціну
2

Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації

Оплатіть
3

Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк

Отримайте
консультацію
4

В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В

Свіжі питання по темі в базі
Договірні відносини
Як повернути кошти за невиконання послуг згідно договору в умовах карантину
Я оплатив рахунок згідно договору про надання консультаційних послуг до початку карантину. Але виконавець не може виконати послуги під час карантину. Договор був укладений від мого імені як від фізичної особи,а зі сторони виконавця — ФОП. Договір був мною заповений, але не підписани...
29.03.2020 16:58 2798
Відповів
Дмитро Липовський
Земельне право
Як оформити землю?
Як фізичній особі підприємцю оформити кадастровий номер та аренду на землю промислового призначення, якщо на цій землі знаходиться придбана ним будівля, з відведеною під цю будівлю землею 0.105га? Нам відмовляють посилаючись на 65 статтю (Стаття 65. Визначення земель промисловості, транспорту, зв...
14.03.2020 16:35 3410
Відповів
Ілля Хромець
Відносини за договором поставки
Повернення коштів за товар
Я як ФОП замовив добрива в ТОВ, підписав договір поставки, вніс 100% суми за добрива. Після оплати отримав більшу половину добрив і добрива закінчились. Сказали повернуть кошти, написав заяву в бугалтерію на повернення коштів пройшла два тижні коштів немає, тепер кажуть що неможуть повернути кошт...
23.04.2020 13:54 1950
Відповів
Марина Бекало
Бухгалтерський облік
Яка документація повинна оформлятися на СТО по ремонту автотранспорту? Яка форма договору?
Потрібна допомога в питанні, з якими бланками може працювати СТО? Ситуація в наступному. Клієнту видається наряд-замовлення прямо з 1С з переліком виконаних робіт і сумою. Проте, цей бланк уже по факту зробленої роботи. Що робити у випадку, якщо ми приїжджаємо до клієнта і забираємо авто або де...
17.02.2020 11:29 14903
Відповів
Артем Сергєєв
Наші відгуки

Дякую! Консультація надана швидко і фахово!

Larisa , 11.10.2019 14:02

Дуже вам дякую за ґрунтовну консультацію!

Paul Guth, 18.01.2024 23:39

дякую за детальну консультацію!

Юрій Юрій, 29.08.2024 00:26

Все дуже детально пояснено, дякую!

Олександр , 13.06.2022 18:50

Дякую

Ірина , 14.02.2021 09:57

Дуже зрозуміла відповідь на всі моі питання,дуже дякую та рекомендую !

Вадим , 25.08.2022 16:47

Все чудово роз'яснено. Робота виконана на всі 100 процентів і в найкоротші терміни.

Юрій , 05.02.2023 18:48

Дякую за детальну консультацію

Татьяна , 17.03.2022 20:38

Дякую, пані Галино!

Надія , 29.08.2024 14:43

Дуже дякую за консультацію, відповіді були змістовні і чіткі. Рекомендую

Михайло , 27.12.2023 11:38
Наші переваги
Дипломовані спеціалісти
Працюємо цілодобово
Персональний кабінет
Конфіденційність
88 321

Вирiшених питань

Задати питання

Часті запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram