З 1 січня 2025 року в Україні почали діяти важливі законодавчі новації, які вже вплинули на роботу підприємств різних сфер. Зміни охоплюють: податкове регулювання, процедури перевірок, бронювання працівників, обмеження для компаній та інші аспекти господарської діяльності. Підприємцям варто детально вивчити нововведення, аби уникнути ризиків та встигнути адаптувати бізнес до нових вимог.
Починаючи з 1 січня 2025 року, в Україні було скасовано мораторій на перевірки деяких категорій підприємств. Контролюючі органи отримали право здійснювати перевірки щодо:
Всі зміни, що набули чинності з початку 2025 року, прописані в Законі України №3453-IX.
Крім того, набувають чинності нові обмеження, що можуть запроваджуватись у рамках кримінального провадження. Відповідно до Закону №4111-IX, правоохоронці можуть тимчасово обмежити:
Ці обмеження можуть стати інструментом тиску або рейдерських атак (подібні ситуації українські підприємці вже колись проходили). Тож бізнесменам варто заздалегідь проаналізувати ризики та мати юридичну стратегію захисту, що допоможе у разі блокування фінансово-господарської діяльності компанії чи в інших протизаконніих діях.
Із лютого 2025 року набули чинності оновлені правила бронювання військовозобов’язаних працівників. Враховуючи нововведення, відстрочку від мобілізації можуть надати лише ті компанії, що відповідають певним критеріям.
Обов’язкові умови для бронювання працівників:
Крім цього, підприємство має додатково відповідати хоча б одному з критеріїв:
Невиконання нових умов — прямий шлях до втрати можливості бронювати працівників.
З початку 2025 року було введено нові ставки військового збору:
Платникам податків важливо врахувати нові правила під час формування бюджету на наступний рік.
Фінансовий та банківський сектори отримали нове податкове навантаження:
Таке підвищення може змінити фінансову структуру підприємств та стратегії оподаткування в цій галузі.
Підприємствам аграрного сектору надано більше часу на врегулювання прав власності. Термін оформлення земельних ділянок сільськогосподарського призначення (паїв) подовжено до 2028 року. Це дозволяє знизити ризики втрати прав та надає змогу системно впорядкувати документацію.
Законодавчі зміни, які набули чинності на початку 2025 році, вимагають від бізнесу уважності, гнучкості та своєчасної адаптації. Оновлення правил перевірок, нові податкові ставки, процедури бронювання та посилення контролю створюють як виклики, так і можливості. Для впевненості у майбутньому, рекомендуємо звернутися за консультацією юриста, який допоможе оцінити відповідність новим критеріям, та надасть необхідну інформацію щодо інших питань правових змін.
Ваше запитання отримають всі консультанти В2В
Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації
Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк
В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В