Законодавчі зміни для бізнесу у 2025 році: що потрібно знати

Законодавчі зміни для бізнесу у 2025 році: що потрібно знати
Законодавчі зміни для бізнесу у 2025 році: що потрібно знати
Ми пропонуємо
Онлайн консультант 24/7
Аналіз та підготовка документів
Онлайн чат з консультантом
Безпечна та зручна оплата

З 1 січня 2025 року в Україні почали діяти важливі законодавчі новації, які вже вплинули на роботу підприємств різних сфер. Зміни охоплюють: податкове регулювання, процедури перевірок, бронювання працівників, обмеження для компаній та інші аспекти господарської діяльності. Підприємцям варто детально вивчити нововведення, аби уникнути ризиків та встигнути адаптувати бізнес до нових вимог.

Відновлення перевірок бізнесу

Починаючи з 1 січня 2025 року, в Україні було скасовано мораторій на перевірки деяких категорій підприємств. Контролюючі органи отримали право здійснювати перевірки щодо:

  • підприємств, що працюють у сфері виробництва та обігу лікарських засобів;
  • платників єдиного податку І та ІІ груп.

Всі зміни, що набули чинності з початку 2025 року, прописані в Законі України №3453-IX.

Крім того, набувають чинності нові обмеження, що можуть запроваджуватись у рамках кримінального провадження. Відповідно до Закону №4111-IX, правоохоронці можуть тимчасово обмежити:

  • зміну засновників або розміру статутного капіталу;
  • укладення угод, що стосуються частки в компанії;
  • вчинення значних правочинів;
  • розпорядження активами (нерухомість, ліцензії);
  • ліквідацію компанії.

Ці обмеження можуть стати інструментом тиску або рейдерських атак (подібні ситуації українські підприємці вже колись проходили). Тож бізнесменам варто заздалегідь проаналізувати ризики та мати юридичну стратегію захисту, що допоможе у разі блокування фінансово-господарської діяльності компанії чи в інших протизаконніих діях.

Умови бронювання працівників у 2025 році

Із лютого 2025 року набули чинності оновлені правила бронювання військовозобов’язаних працівників. Враховуючи нововведення, відстрочку від мобілізації можуть надати лише ті компанії, що відповідають певним критеріям.

Обов’язкові умови для бронювання працівників:

  • відсутність заборгованості зі сплати податків та ЄСВ;
  • середня заробітна плата на підприємстві — не менше 2,5 мінімальних зарплат;
  • заробітна плата працівника, якого бронюють — не менше 20 000 грн.

Крім цього, підприємство має додатково відповідати хоча б одному з критеріїв:

  • значні обсяги сплати податків або валютних надходжень;
  • важливе значення компанії для галузі або регіону;
  • статус резидента Дія.City.

Невиконання нових умов — прямий шлях до втрати можливості бронювати працівників.

Військовий збір: нові ставки для всіх категорій платників

З початку 2025 року було введено нові ставки військового збору:

  • ФОПи І, ІІ та IV групи — 10% від мінімальної зарплати;
  • ФОПи та юрособи ІІІ групи єдиного податку — 1% від обороту;
  • фізичні особи — 5% від загального оподатковуваного доходу.

Платникам податків важливо врахувати нові правила під час формування бюджету на наступний рік.

Нові податкові ставки для фінансових установ

Фінансовий та банківський сектори отримали нове податкове навантаження:

  • податок на прибуток для банків — 50% за результатами 2024 року;
  • для інших фінансових установ (крім страховиків) — 25% з 1 січня 2025 року.

Таке підвищення може змінити фінансову структуру підприємств та стратегії оподаткування в цій галузі.

Земельні ділянки — оформлення права власності

Підприємствам аграрного сектору надано більше часу на врегулювання прав власності. Термін оформлення земельних ділянок сільськогосподарського призначення (паїв) подовжено до 2028 року. Це дозволяє знизити ризики втрати прав та надає змогу системно впорядкувати документацію.

Висновки

Законодавчі зміни, які набули чинності на початку 2025 році, вимагають від бізнесу уважності, гнучкості та своєчасної адаптації. Оновлення правил перевірок, нові податкові ставки, процедури бронювання та посилення контролю створюють як виклики, так і можливості. Для впевненості у майбутньому, рекомендуємо звернутися за консультацією юриста, який допоможе оцінити відповідність новим критеріям, та надасть необхідну інформацію щодо інших питань правових змін.

Зробіть перший крок до вирішення проблеми -

проконсультуйтесь у фахівця зараз.

Задати питання

Як ми працюємо
Поставте
питання
1

Ваше запитання отримають всі консультанти В2В

Встановіть свою
ціну
2

Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації

Оплатіть
3

Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк

Отримайте
консультацію
4

В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В

Наші відгуки

Дякую за оперативну і точну відповідь. Уточнююче питання надіслав на пошту

Олександр , 26.07.2022 14:32

Дуже дякую! Змістовно та зрозуміло.

Геннадій , 19.04.2022 12:36

Дуже дякую за якісну та вичерпну консультацію, пані Марино! Ви-справжній фахівець своєї справи.

Максим , 05.04.2022 14:07

Дякую Дмитру за консультацію. Все виважено і доступно пояснив в деталях, а також додатково вник в...

Максим К., 01.05.2024 11:38

Дякую за гарну, швидку і чітку відповідь

Денис , 26.10.2022 23:00

Дякую за консультацію і актуальну інформацію.

Вадим , 22.03.2022 15:35

Подскажите, пожалуйста как правильно написать заявление на продление срока обследования в связи с...

Олег Шкляр, 18.03.2023 06:24

Дякую за якісну та професійну консультацію, все детально, чітко та зрозуміло.

Олександра , 27.11.2023 11:12

Дуже дякую, все чітко і зрозуміло, з відповідями на додаткові питання

Татьяна , 06.03.2025 17:27

Все доступно і зрозуміло,дякую

Максим К , 16.04.2023 20:04
Наші переваги
Дипломовані спеціалісти
Працюємо цілодобово
Персональний кабінет
Конфіденційність
88 321

Вирiшених питань

Задати питання

Часті запитання
Підписуйтесь на B2BConsult.ua в соціальних мережах!
І будьте в курсі правових, податкових, фінансових новин України, а також нашого сервісу!

Підписатися в Facebook

Підписатися в Instagram

Підписатися в Telegram