У підприємців, які тільки починають свою власну справу, виникає маса питань з податку на додану вартість. У цій статті на них будуть дані зрозумілі відповіді з поясненнями різних особливостей, що стосуються застосування і розрахунку ПДВ.
У такій ситуації немає ніякої різниці, ким є споживач - ФОП, звичайна фізична особа або юридична особа. Якщо компанія за свої товари або послуги отримує будь-яку оплату, вона зобов'язана оформити накладну на отриману суму і виплатити з неї податок на додану вартість.
Якщо споживач (наприклад, інша компанія) також вносить до держбюджету ПДВ, в накладній необхідно вказати її назву. Воно вноситься до графи «Покупець».
Якщо споживач не платить ПДВ, в тій же графі ставиться відмітка «Неплатник».
З моменту виникнення першої події законодавством передбачені терміни для реєстрації податкової накладної. У разі їх порушення будуть накладені штрафи в процентному відношенні до розміру ПДВ цієї накладної від 10% до 50% від суми податку, в залежності від кількості днів прострочення реєстрації.
Цю податкову слід не тільки зареєструвати, але і відобразити в щомісячної звітності. Якщо не показати свої зобов'язання, це також штраф.
Перша подія - це:
Якщо мова йде про оплату, податкову потрібно виписати на дану дію. А от у другому випадку (видаткової накладної або акті) виписувати податкову накладну не треба.
Це той випадок, коли покупець-неплатник ПДВ сплачує компанії, яка є платником даного податку. Тут на все перші події повинні виписуватися податкові накладні.
Коли покупець є платником ПДВ, йому потрібна ваша накладна, тому що він включає її в звітності, тим самим зменшуючи свої податкові зобов'язання.
Якщо покупець не є платником ПДВ, тобто він не веде облік податкових накладних, у нього немає коду ІПН, що свідчить про те, що він платник, компанія все одно повинна зареєструвати податкову накладну. Законодавством передбачено в таких випадках в графі «Покупець» вказувати не назву підприємства, а слово «Неплатник». Це і означає, що він податкову не отримуватиме.
Так. Без будь-яких додаткових умов, для неї не буде ніяких наслідків. Це ситуація з питання №1, але з боку покупця. Коли компанія не платити ПДВ, для неї не має значення, є її постачальник платником чи ні.
Тоді вона не отримує податковий кредит. Припустимо, компанія, яка надає послуги і є платником ПДВ, отримала дохід 10 тис. Грн, в тому числі ПДВ - 1666,66 грн. Витрати будуть наступними:
Орендодавець не є платником ПДВ. Значить, в цьому випадку зобов'язання перед держбюджетом є, а податкового кредиту немає. Доведеться заплатити ПДВ у розмірі 1666,66 грн.
Також необхідно розуміти принцип підрахунку податку до сплати в бюджет: ПДВ до сплати = Податкові зобов'язання - Податковий кредит:
Зобов'язання - це сума ПДВ. Вона нараховується з доходу, тобто з першої події.
Податковий кредит - це сума ПДВ, яку отримують від постачальників-платників. Їм заплатили за товари або послуги. Якщо компанія перераховує гроші постачальнику, який не є платником ПДВ, податковий кредит вона не отримує. Коли кошти витрачаються на зарплату і податки, з цих сум податкового кредиту теж не виходить.
Тоді компанія отримує податковий кредит і тим самим зменшує суми ПДВ до сплати в бюджет.
Це як раз залежить не від продукції, а від компанії, яка її продає. Якщо вона є платником ПДВ, то усі товари вона реалізує з ПДВ. Коли компанія не є платником ПДВ, всі товари і послуги вона продає без ПДВ. Але треба знати два нюанси.
По-перше, є категорії товарів і послуг, звільнені від оподаткування ПДВ. Повний перелік можна прочитати в ст. 197 Податкового кодексу України. Кілька прикладів: продукти дитячого харчування, предмети церковного призначення, освітні послуги в навчальних закладах, що мають ліцензію, ритуальні послуги, поставки періодичних видань, друкованих засобів масової інформації, видання книг тощо.
І по-друге, крім ставки ПДВ 20%, ще ставки 7% і 0% (ст. 193 ПКУ). Подивимося, на що вони поширюються:
Ваше запитання отримають всі консультанти В2В
Ви, як замовник, самостійно встановлюєте вартість консультації
Будь-яким зручним чином - Visa, MasterCard, Privat24, через банк
В стислі терміни від 10 хвилин на фірмовому бланку В2В